Idea rozpoczyna kampanię nowej oferty StartPOP Na Okrągło.
Nowy produkt Idei to:
nowy zestaw startowy StartPOP
nieograniczone doładowania bez limitów czasowych
cena startera – 50 zł
kwota na start na rozmowy i SMSy – 40 zł
darmowe doładowanie promocyjne 5 zł przy każdym kolejnym doładowaniu konta, tak długo, jak użytkownik posiada numer w POP-ie.
Wystarczy doładować konto kwotą 25 zł
okres rozmów wychodzących – 2 miesiące, przychodzących – 3 miesiące.
W starterze StartPOP Na Okrągło obowiązuje taryfa Zrób To Sam
Według materiałów rozesłanych sprzedawcom Idei, z badań wynika, że dla klientów najważniejsza jest kwota, jaką dostają na rozmowy i SMSy w doładowaniach, a dodatkowo ponad połowa użytkowników w prepaidzie utrzymuje swój numer dłużej niż rok.
W materiałach dla sprzedawców Idea nie porównuje nowej oferty z ofertą Heyah.
Korzyści ze StartPOP-a Na Okrągło w porównaniu z konkurencją
Założenie: użytkownik doładowuje się kwotą 25 zł dwa razy w miesiącu przez dwa lata.
Zestaw Startowy | Kwota na karcie SIM | Kwota w do.adowaniach | Ca.kowita kwota |
StartPOP Na Okrągło | 40 zł | 240 z. | 280 zł |
Zestaw XXL | 20 zł | 60 zł | 80 zł |
Mini Zestaw Karta Mega3 | 30 zł | 45 zł | 75 zł |
Analizując nową propozycję Idei potwierdza się teoria, że oferta Heyah całkowicie zaskoczyła konkurentów rynkowych PTC. Oferta Idei była przygotowywana na wprowadzenie na rynek, na którym nie było Heyah. Wówczas byłaby to bardzo ciekawa propozycja dla użytkowników telefonów na kartę. Idea nie wiedząc o przygotowaniach PTC do uruchomienia Heyah nie zdążyła po prostu przygotować się na tak mocne uderzenie ze strony konkurenta. Dodatkowo, według nieoficjalnych informacji, zarówno Idea, jak i Plus GSM nie są jeszcze gotowi technicznie do uruchomienia naliczania sekundowego od początku połączenia w ofercie prepaid. Obecnie konkurenci PTC mają rozterkę, czy należy rozpocząć wojnę z nową ofertą, co może negatywnie wpłynąć na przychody z prepaidu w ogóle, czy też nie poddać się presji chwili i oddać część klientów nowemu graczowi.