HSDPA w Erze - komunikat prasowy

Newsy
Żródło: Era
Opinie: 35

Polska Telefonia Cyfrowa przygotowała komunikat prasowy dotyczący prezentacji technologii HSDPA w Łodzi na targach Intertelecom. Oto treść tego komunikatu:

Podczas trwających targów Intertelecom w Łodzi Polska Telefonia Cyfrowa zaprezentowała technologiczne możliwości wprowadzenia standardu HSDPA w swojej sieci UMTS.

Prezentując technologię HSDPA w wersji gotowej do wdrożenia PTC Sp. z o.o. po raz kolejny potwierdza pozycję lidera na polskim rynku bezprzewodowej transmisji danych. Poprzez łódzki pokaz HSDPA, PTC nawiązała do tradycji prezentowania na najważniejszych krajowych targach i seminariach najnowszych rozwiązań technologicznych, które wyznaczają kierunki rozwoju polskiego rynku telekomunikacyjnego, a następnie są udostępniane klientom. Warto przypomnieć, że w 2001 roku Era – jako pierwszy operator komórkowy w Polsce – przedstawiła transmisję głosu w sieciach UMTS, a w roku 2002 – rozwiązania “wideofonii” w oparciu o technologię 3G. Z kolei w roku 2004 pokazaliśmy kompleksowe rozwiązanie integrujące multimedia (tzw. Frendly User Trial).

Polska Telefonia Cyfrowa deklaruje, iż szybki postęp w dziedzinie łączności szerokopasmowej jest jej priorytetem, a prędkość transmisji oraz zasięg – podstawą strategii realizowanej przez firmę w 2006 roku. PTC systematycznie rozbudowuje infrastrukturę sieciową, aby zapewnić swoim klientom wszystkie korzyści z szerokopasmowej technologii bezprzewodowej – zawsze i w każdym miejscu.

Jednym z nieodzownych elementów strategii PTC w tym obszarze jest technologia HSDPA (High Speed Downlink Packet Access). HSDPA pozwala na przyspieszenie transmisji danych w sieciach trzeciej generacji (UMTS) początkowo do 1,8 Mbit/s a docelowo nawet do 14,4 Mbit/s. .

PTC jest technicznie przygotowana do dostosowania swojej sieci UMTS do prędkości odpowiadających standardowi HSDPA. Jeszcze w tym roku, UMTS oparty na technologii HSDPA zapewni najwyższą prędkość bezprzewodowej transmisji danych, początkowo do 1,8 megabitów na sekundę (Mbit/s). Dzięki temu klienci PTC uzyskają szybszy bezprzewodowy dostęp do Internetu z laptopa, czy komputera osobistego w domu i w biurze.

Technologia HSDPA zostanie wprowadzona w ramach usługi Blue Connect w 2006 roku. W najbliższym czasie PTC planuje też uruchomienie usług głosowych w swojej sieci UMTS.

Blue Connect jest jedną ze strategicznych i cieszących się powodzeniem usług PTC. W dziesięć miesięcy po wprowadzeniu na rynek z Blue Connect korzysta ponad 30 tysięcy klientów. Od listopada 2005 roku karty Blue Connect do transmisji danych są oferowane w wersji „HSDPA Ready”, a poprzednie wersje kart BC będą podlegać stopniowej wymianie.

Obecnie UMTS Ery jest dostępny komercyjnie w Warszawie i w kilkudziesięciu okolicznych miejscowościach (m.in. Nowym Dworze Mazowieckim, Ożarowie Mazowieckim, Piastowie, Pruszkowie, Błoniu, Brwinowie, Milanówku, Grodzisku Mazowieckim, Podkowie Leśnej, Piasecznie, Konstancinie-Jeziornej, Józefowie, Otwocku, Górze Kalwarii, Sulejówku, Wołominie, Radzyminie, Serocku, Legionowie, Markach i Kobyłce), w Łodzi i okolicach (m.in. Zgierzu i Pabianicach), w Poznaniu, we Wrocławiu oraz w Zakopanem i w Szczyrku. Zakończyły się testy techniczne i wkrótce zostanie ogłoszone uruchomienie sieci UMTS w następnych rejonach: w Krakowie, Trójmieście i na Śląsku. Na start sieci UMTS – w kolejnych miesiącach – czekają ponadto Szczecin, Toruń, Bydgoszcz i Lublin.

Do końca 2006 r., czyli do zakończenia pierwszego etapu budowy sieci UMTS, w zasięgu sygnału UMTS Ery znajdzie się ponad 8 milionów mieszkańców naszego kraju. W praktyce będzie to oznaczać wypełnienie przez Erę zobowiązań zawartych w licencji na świadczenie usług UMTS – czyli dostarczania usług UMTS na terenie zamieszkanym przez 20% ludności Polski.

Dostawcami infrastruktury UMTS dla PTC są firmy Ericsson i Siemens. Warto podkreślić szybkie tempo budowy sieci 3G należącej do Ery – kontrakty z obu dostawcami podpisano zaledwie w październiku ubiegłego roku. Sieć UMTS budowana dla Ery przez Siemensa i Ericssona od początku była pomyślana, projektowana i instalowana z założeniem wykorzystania standardu HSDPA.

Najwyższa jakość bezprzewodowej transmisji danych, którą PTC oferuje swoim klientom, nie bazuje jednak wyłącznie na technologii UMTS. PTC zapewnia wysoką prędkość przesyłu danych także w miejscach nie obsługiwanych jeszcze przez sieć UMTS. Poprzez wdrożenie technologii EDGE, PTC poprawiła parametry przesyłu szybkiej pakietowej transmisji danych GPRS. Dzięki temu prędkości transmisyjne są czterokrotnie wyższe niż zapewniane przez ISDN. Do końca 2007 roku EDGE będzie dostępny w całej sieci GPRS.

Kolejnym elementem infrastruktury wykorzystywanym w ofercie Blue Connect jest technologia W-LAN (Wireless Local Area Network). Firma zapewnia klientom rozbudowaną w atrakcyjnych lokalizacjach sieć punktów dostępowych HotSpot.

Opinie:

Opinie archiwalne (35):

Komentuj

Komentarze / 35

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    dziubek pisze: 2006-03-22 13:26
    No prosze juz w 2002 roku ERA przeprowadzila test Videorozmowy, a do dzisiaj jak go komercyjnie nie bylo tak go nie ma w erze.
    0
  • Users Avatars Mini
    kulis pisze: 2006-03-22 13:26
    Jestem ciekaw w ajkich maistach wybuduja do konca 2006 roku:)? Może ktoś już wie?
    0
  • Users Avatars Mini
    szalony pisze: 2006-03-22 13:35
    Życzę Erze by do końca tego roku została liderem jeśli chodzi o zasięg umts :) niech Plus dostanie nauczkę w końcu jak w całych miastach sieć się stawia a nie tylko w centrum !!!
    0
  • Users Avatars Mini
    szalony pisze: 2006-03-22 13:45
    Do końca 2007 edge w całej sieci gprs ! No ładnie :) to Plus pewnie napewno będzie gorszy w dziedzinie danych bo w w części Łodzi i Aleksandrowie Łódzkim nie ma zamiaru Edge dodawać :-) i bardzo dobrze bo po co :-) kto będzie z tego korzystał jak wszyscy do Ery przejdą ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    lennox pisze: 2006-03-22 14:45
    *szalony - popieram ! plus ma niby największy zasięg i co ??? i nic z tego nie wynika, a era już wprowadza HSDPA, byćmoże nawet ceny będą na tyle konkurencyjne że będzie to zagrożenie dla dennej neostrady. Mało tego w końcu wprowadzają normalną ofertę na UMTS, czyli połącznia głosowe, mam nadzieje że również wideorozmowy, ale co jeszcze ważniejsze w końcu może na naszym rynku będzie operator który zaoferuję telefony UMTSowe w promocji i ofertę w której minuty będą tańsze niż w GSM
    0
  • Users Avatars Mini
    lennxo pisze: 2006-03-22 14:49
    np. w GB tak było, a plus jak tak dalej będzie spał, to nie tylko nie będzie pierwszy (jak to bauc zapowiadał) tylko "umocni" się na ostatniej pozycji, jak mi np. za nie cały rok skończy się umowa i w erze będę miał HSDPA i zasięg UMTS (ten plusa w trójmieście nie pokrywa mojej dzielnicy, mało tego nawet EDGE nie pokrywa i jakoś nie widać dynamicznej rozbudowy) a dodatkowo dobrą promocję na telefony UMTS, to powiem: żegnaj plusie, witaj ero :D
    0
  • Users Avatars Mini
    tomek pisze: 2006-03-22 15:18
    łaski im nie robisz :P
    0
  • Users Avatars Mini
    lennox pisze: 2006-03-22 15:31
    *tomek - a czy ja powiedziałęm że robię im łaskę ? poprostu będę 80-100zł miesięcznie zostawiał w erze a nie w plusie... zaraz, zaraz, czyli jednak robię im łaskę :P
    0
  • Users Avatars Mini
    mekkas pisze: 2006-03-22 16:58
    Ja też licze na to, ze już niedługo pozegnamy sie z neostradą. To jest zbyt piękbe by moglo być prawidzwe a jednak
    0
  • Users Avatars Mini
    PingNoMore pisze: 2006-03-22 17:00
    A Orange śpi. Mam nadzieję, że uruchomią komercyjnie UMTS w kilku miastach do końca roku
    0
  • Users Avatars Mini
    Pryko pisze: 2006-03-22 18:04
    Szkoda, że poza PTC reszta się obija, bo tak może ceny by spadły
    0
  • Users Avatars Mini
    cekol pisze: 2006-03-22 18:26
    Miejmy na dzieje, że inni poczują ciśnienie i też coś zrobią w tym kierunku. Bo to bardzo dobry kierunek jest :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Forsaken pisze: 2006-03-22 19:06
    Najpierw niech dadzą możliwość uaktywnienia BC na posiadanym numerze abonamentowym jako usługę, a nie nową aktywacje z umowa terminowa na 12 lub 24 miesiace!!!!!!!!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Forsaken pisze: 2006-03-22 19:09
    I jesli BC mialby zastapic stale lacze po kablu to po 0,5GB czy 2GB transferu(dane odebrane + wysłane) predkość nie moze spadac do 8kb/s (kilobitów) !!!!!!!!!!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Forsaken pisze: 2006-03-22 19:22
    Od kiedy UMTS działa w Szczyrku i Zakopanem bo na stronie www.blueconnect.pl nie ma na te temat żadnej informacji????????
    0
  • Users Avatars Mini
    gz pisze: 2006-03-22 20:27
    KAZDA PLISZKA SWÓJ OGONEK CHWALI,CZY WYJDZIESZ NA ERA,PLUS CZY ORANGE PL.W ERZE TEN "sukces'blukonekta przemilcze bo to nieporozumienie.króluje iplus z cena,transferem i zasiegiem szczególnie czego o erze powiedziec sie nie da,z orange i modemem za300pln i tffuuujjj plan obowiazkowo;-))odpada z definicji..droga ero,infrastrukture macie niezla,oferte niczego sobie ale ten brak zasiegu..moi drodzy w takim miescie jak Kielce musialem biegac z blukonektem lipa(+transfer8kb/s!!!)czekamy za zmiany
    0
  • Users Avatars Mini
    mikko pisze: 2006-03-22 20:40
    Lennox - nie wiem gdzie mieszkasz w Trójmieście, ale Plus ma 100% zasięgu EDGE w całym trójmiejście, gdyż w zeszłe wakacje wymienili tam całą sieć radiową z Nokii na nowiutkiego Ericssona. Wszystkie stacje bazowe w 3M są w 100% kompatybilne i działające z EDGE.
    0
  • Users Avatars Mini
    mikko pisze: 2006-03-22 20:47
    Era zapomniała dodać, że karty HSDPA, które sprzedają od zeszłego roku są 'HSDPA Ready', co nie oznacza, że są 'HSDPA Compatible'. Większość z nich trzeba przeflaszować na nowy soft. Do tej pory żadna karta HSDPA nie ma również tzw. Type Approvalu czyli potwierdzenia zgodności ze standardami. A z tym byciem pierwszymi to trochę przesadzili, jedynie w Plusie technologia 3G jest w pełni dostępna dla wszystkich klientów (prepaid, postpaid), zarówno głos, video jak i transmisja danych, od końca 2004
    0
  • Users Avatars Mini
    niko pisze: 2006-03-22 21:41
    ten telefon yest do dope mam go meskam w lodine
    0
  • Users Avatars Mini
    tgapl pisze: 2006-03-22 22:17
    Mieszkam w wiosce zwnaje olsztynem (war-maz). Mialem aktywacje w śp. Idei. 3 lata do zeszlego roku jechalem na gprs, jak tylko pojawila sie oferta plusa, zdecydowalem sie na nia. Wtedy na pakiety. gprs bez rewelki, standard. Ale w momencie gdy wlaczylem iplusa jako usluge, co zbieglo sie z uruchomieniem edge w calym miescie (sprawdzilem praktycznie na kazdym krancowym punkcie maista + centrum z laptopem) okazalo sie iz dziala to rewelacyjnie. Srednio ponad 100 kbit/s. Max 140 tylko ze wzgledu cd
    0
  • Users Avatars Mini
    tgapl pisze: 2006-03-22 22:20
    na model telefonu (n6020). Jak dla mnie na razie plus rzadzi. Wspollokator ma BC, jednym slowem porazka. Srednio niewiele ponad 20 kbit/s. UMTS nie uswiadczysz. Orange za drigie abo i modemy. Rozumiem, ze uzytkownicy GOL-a to w wiekszosci mieszkancy duzych aglomeracji, ale wiekszosc spoleczenstwa zyje w innych warunkach. W takich miastach jak Olsztyn plus zdecydowanie wygrywa i ze wzgledu na infrastrukture, zasieg i ceny. Zanim wprowadza HSDPA, niech zwieksza zasieg wtedy mozemy porozmawiac.
    0
  • Users Avatars Mini
    tgapl pisze: 2006-03-22 22:22
    I w sumie plus nie musi sie spieszyc bo zanim umts osiagnie taki poziom pokrycia kraju jak sieci gsm to i HSDPA przeminie z wiatrem. Wtedy bedziemy pasjonowac sie innymi mozliowsciami bezprzewodowego neta.
    0
  • Users Avatars Mini
    tgapl pisze: 2006-03-22 22:24
    I popieram Forsaken-a: najpierw usluga BC tak jak w Iplusie a pozniej mozna sie zastanawiac.
    0
  • Users Avatars Mini
    Thomas pisze: 2006-03-22 23:26
    Po pierwsze docelowo HSDPA ma miec ok 21Mbit/s w polaczeniu z MIMO, ale to przyszlosc, po drugie srednia predkosc to ok 2Mbit/s dla terminala ktory sie nie porusza, badz piechura, po trzecie jak sie "uwiesi" kilku uzytkownikow na jednej stacji bazowej to nie osiagnie sie nigdy super predkosci a na pewno nie tych co podaja w pieknych kolorowych folderach. Era ma najlepiej bo wiekszosc stacji bazowych wystarczy tylko zmodyfikowac je software'owo i bedzie dzialac transmisja HSDPA (Siemens).
    0
  • Users Avatars Mini
    mikko pisze: 2006-03-23 01:00
    Dlaczego niby Era ma najlepiej? W zależności od dostawcy: Nokia - wystarczy wymiana SW, Ericsson - trzeba dodać nowe karty do każdej stacji, Siemens - wystarczy wymiana SW, Nortel - ?. Dodatkowo trzeba dla każdego dostawcy zapewnić extra transmisję do stacji. Era ma Ericssona i Siemensa, a więc musi zrobić mniej więcej tyle samo co Plus, który używa Nokii i Ericssona. Przepływność w HSDPA dla użytkownika to ok. 1.3-1.5 Mbit/s blisko stacji, 300 kbps na brzegu, sumie dla wszystkich userów
    0
  • Users Avatars Mini
    vampirrr pisze: 2006-03-23 09:46
    jak chodzi bc na umts w miastach których jest dostępny? bo słyszałem że nie za wesoło są duże dziury :>
    0
  • Users Avatars Mini
    lennox pisze: 2006-03-23 11:46
    *mikko - ja opieram się na mapce, na której na mojej dzielnicy (w gdyni) jest wielka dziura i w UMTS i nawet w EDGE, jeżeli plus pokrył 100% to super, tylko dlaczego tego nie zaznaczył na mapce ???
    0
  • Users Avatars Mini
    mardall pisze: 2006-03-23 12:15
    era zapowiada zobaczymy co wyjdzie w praktyce
    0
  • Users Avatars Mini
    lucas__ pisze: 2006-03-23 13:37
    widze ze nasi operatorzy ostatnio lubia konferencje prasowe. ale i tak nikt nie ma takiego fajnego szlafroczka jak pani K.
    0
  • Users Avatars Mini
    oppi pisze: 2006-03-23 16:18
    Hehe, szlafroczek pani K bije wszystkom podobnie jak częstotliwość występowania wlaścicielki na różnego rodzaju rautach. Mam nadzieje, ze to sie kiedyś przełoży na dobro klientów
    0
  • Users Avatars Mini
    sumer pisze: 2006-03-23 21:16
    Plus może w każdej chwili mieć HSDPA bardzo małym kosztem, dzięki temu ,że uzywa sprzętu Nokii :-))
    0
  • Users Avatars Mini
    lennox pisze: 2006-03-24 10:34
    *sumer - to czemu nie ma ?!?!
    0
  • Users Avatars Mini
    Masaryk pisze: 2006-03-24 18:30
    Właśnie. Fakty są takie, że plus tylko krzyczy najglosniej jaką ma super technologię. A jaką ma naprawde to widać było przy platformie prepaidowej.
    0
  • Users Avatars Mini
    Masaryk pisze: 2006-03-24 18:31
    Bałbym sie teraz plusowi zawierzyć, skoro nie jest w stanie ogarnać czegos tak relatywnie prostego jak prepaidy to co to będzie z umts i hsdpa
    0
  • Users Avatars Mini
    msmoll pisze: 2006-03-27 00:08
    masaryk przesadzasz :D to zupełnie co innego, zreszta pewnie jestes w innej sieci
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: