Pod koniec marca br. ruszyła nowa, zintegrowana kampania promocyjna HTC pod hasłem „Rekomendowany przez…”. Nowa strategia opiera się na przeświadczeniu, że najbardziej wiarygodne są prawdziwe rekomendacje ich użytkowników wynikające z osobistych doświadczeń. Dlatego w reklamach HTC zamiast gwiazd i celebrytów będziemy odtąd widzieć wyłącznie zwykłych użytkowników smartfonów poddających je testom w realnych warunkach. Ta strategia komunikacyjna znajdzie swoje odzwierciedlenie zarówno w komunikacji marki w internecie, w mediach społecznościowych, działaniach PR, jak i działaniach w sieciach sprzedaży.
Skok spadochronowy to dla wielu jedno z najbardziej emocjonujących doświadczeń w życiu. Czy można je jeszcze bardziej podkręcić? Z pewnością udało się to ekipie HTC, która rolę skoczków i… fotografów pierwszej na świecie podniebnej sesji modowej uchwyconej telefonem komórkowym powierzyła amatorom. Ich przygoda stała się podstawą scenariusza filmu reklamowego najnowszych smartfonów z serii HTC One, które mogli dzięki temu niezwykłemu wyzwaniu przetestować w iście ekstremalnych warunkach. Efektem ich podniebnych zmagań jest seria emocjonujących zdjęć wykonanych aparatem HTC One w trakcie swobodnego lotu z prędkością 200 km/h. Reklamę z udziałem foto-amatorów Nicka Jojola i Tony’ego Maca, dla których zarówno skok ze spadochronem, jak i profesjonalna foto-sesja modowa były pierwszymi tego typu doświadczeniami, obejrzą widzowie w 40 krajach świata. W Polsce zobaczymy ją od 3 kwietnia 2012 na ekranach kin oraz w internecie i w mediach społecznościowych.
Niezwykły koncept kreatywny powstał w sieciowej agencji reklamowej Mother, przy współpracy z HTC. Reżyserem kręconej w Arizonie, zarówno o świcie, jak i zmierzchu, reklamy jest Sara Dunlop z Rattling Stick Productions, która do współpracy zaprosiła specjalizującego się w skydivingowych sesjach operatora filmowego – Normana Kenta, modelkę i mistrzynię świata w skokach spadochronowych – Robertę Mancino, współpracującą z LA Times stylistkę mody Hayley Atkins oraz hollywoodzkiego kostiumografa Martina Izquierdo.
Celem projektu było uwypuklenie najnowszych możliwości smartfona HTC One, a zwłaszcza funkcji umożliwiającej symultaniczne kręcenie filmów i robienie zdjęć o imponującej jakości. Technologie zastosowane w obu modelach, HTC One X i HTC One S, śmiało mogą konkurować z tymi, jakie znajdziemy w tradycyjnych, cyfrowych aparatach fotograficznych. Umożliwiają one bowiem uzyskanie wysokiej jakości obrazu, nawet w warunkach słabego oświetlenia. Telefon oferuje także automatyczną regulację ostrości, tryb burst, podświetlenie w technologii HDR oraz możliwość separowania zdjęć z nakręconego w technologii HD filmu.
W dzisiejszych czasach, gdy konsumenci mają ogromne możliwości, by upubliczniać swoje prywatne opinie, najważniejsza dla powodzenia produktu jest osobista rekomendacja jego użytkowników – mówi Greg Fisher, wiceprezes HTC odpowiedzialny globalnie za marketing. HTC od lat tworzy produkty inspirując się potrzebami i nawykami konsumentów. Naturalną rzeczą było dla nas zatem pójście krok dalej i umożliwienie im przetestowania naszych urządzeń, wyciągnięcie własnych wniosków i obserwacji, a następnie przełożenie ich na osobiste rekomendacje dla konkretnych produktów – dodaje Fisher.
Zgodnie z nową strategią HTC „Rekomendowany przez…” HTC będzie zbierać i wykorzystywać rekomendacje osób opowiadających swoją przygodę z telefonem HTC. Testy i recenzje konsumenckie użyte w kampanii komunikacyjnej mają zainspirować konsumentów w 40 krajach do podzielenia się własnymi doświadczeniami z używania urządzeń HTC. W tym celu ponad tysiąc telefonów trafi w ręce fanów marki oraz zwykłych konsumentów. Projekt ten nagłośniony zostanie poprzez kampanię internetową i działania PR. Szczęśliwcy, w których ręce trafią nowe telefony, proszeni będą o podzielenie się swoimi doświadczeniami z ich użytkowania poprzez media społecznościowe oraz o osobiste rekomendacje.
Kampania „Rekomendowany przez” wpłynie także na model współpracy z sieciami handlowymi umożliwiając sprzedawcom i ich klientom testowanie telefonów serii HTC One i wykorzystując ich rekomendację w celu promocji sprzedaży. Przekaz kreatywny kampanii w punktach handlowych również będzie podkreślać, że produkt jest rekomendowany przez samych użytkowników.
Linia kreatywna wykorzystująca doświadczenia Nicka Jojoli wykorzystywana będzie w działaniach promocyjnych w Europie, na Bliskim Wschodzie, Australii, Ameryce Północnej i Południowej. Linia kreatywna, której bohaterem jest Tony Mac będzie prezentowana w rejonie Azji i Pacyfiku.