Huawei podał, że w I połowie 2014 r. zwiększył sprzedaż swoich smartfonów o 62%. W sumie przez 6 miesięcy Huawei sprzedał 64.21 mln wszystkich terminali, w tym 34.27 mln smartfonów. Huawei podał także, że po 2 miesiącach od premiery sprzedał 2 mln smartfonu Huawei Ascend P7. Ten telefon jest sprzedawany na 70 rynkach na całym świecie.
Huawei w komunikacie podkreśla także wzrost znajomości swojej marki w Europie i na całym świecie. Wskaźnik brand awareness rośnie również dzięki umowom sponsoringowym z AC Milan, Borussia Dortmund, Paris Saint-Germain, Arsenal Football Club i Amsterdamsche Football Club Ajax.
W II kw. Huawei sprzedał 20.56 mln smartfonów, co oznacza wzrost o 85% w porównaniu rok do roku. W Europie sprzedaż urosła o 120%. Na 5 najważniejszych europejskich rynkach (UK, Niemcy, Francja, Włochy i Hiszpania) w ostatnich 12 miesiącach sprzedaż urosła o 123%. W Niemczech i Hiszpanii Huawei ma 3% rynku i chce ten udział szybko zwiększyć do 5%.