Według najnowszego raportu IDC, w drugim kwartale 2025 roku globalny rynek urządzeń noszonych (wearables) osiągnął 49,2 miliona dostaw, co oznacza wzrost o 12,3% w porównaniu z tym samym okresem 2024 roku (43,8 mln). Liderem pozostaje Huawei.
Huawei dostarczył 9,9 mln wearables, osiągając 20,2% udziału w rynku, co daje wzrost o 11,7% rok do roku. To drugi kwartał z rzędu, gdy firma zajmuje pozycję globalnego lidera.
Xiaomi dostarczyło 9,5 mln urządzeń, osiągając 19,3% udziału i imponujący wzrost o 61% rok do roku. To pokazuje, że marka agresywnie rozwija swoją ofertę i zyskuje na popularności wśród użytkowników poszukujących przystępnych cenowo, ale funkcjonalnych wearables.
Apple utrzymuje trzecią pozycję z 7,4 mln dostaw i 15% udziałem w rynku, notując wzrost o 28,8% rok do roku, głównie dzięki popularności serii Apple Watch z funkcjami zdrowotnymi i eSIM.
Samsung zanotował lekką korektę – 3,2 mln dostaw i 6,5% udziału, co oznacza spadek o 2,1% w porównaniu z drugim kwartałem 2024 roku.
BBK (Oppo, Vivo, OnePlus i Realme) dostarczyło 3 mln urządzeń (6% udziału), odnotowując stabilny wzrost o 1,6% rok do roku.
Pozostali producenci odpowiadają za 16,2 mln dostaw (33% rynku), co oznacza spadek udziału w rynku z 39,1% w Q2 2024 r., mimo że w liczbach bezwzględnych odnotowano niewielki wzrost o 5,2%.
Sukces Huawei w dużej mierze wynika z szerokiego portfolio produktów. W drugim kwartale 2025 roku firma wprowadziła HUAWEI WATCH FIT 4, wersję Pro z ulepszonym ekranem i analizą EKG oraz HUAWEI WATCH 5 z funkcją eSIM w dwóch rozmiarach koperty. W segmencie premium pozostaje popularna seria WATCH GT 5 z systemem TruSense oraz WATCH Ultimate z możliwością nurkowania do 100 metrów. Już 19 września w Paryżu podczas wydarzenia „Ride the Wind” zobaczymy nowe generacje obu serii – WATCH Ultimate 2 i WATCH GT 6.
Firma | Dostawy Q2 2025 (w mln) |
Udział w rynku Q2 2025 |
Dostawy Q2 2024 |
Udział w rynku |
Zmiana |
Huawei |
9.9 |
20.2% |
8.9 |
20.3% |
11.7% |
Xiaomi |
9.5 |
19.3% |
5.9 |
13.5% |
61.0% |
Apple |
7.4 |
15.0% |
5.7 |
13.1% |
28.8% |
Samsung |
3.2 |
6.5% |
3.3 |
7.5% |
–2.1% |
BBK |
3.0 |
6.0% |
2.9 |
6.6% |
1.6% |
Pozostali |
16.2 |
33.0% |
17.1 |
39.1% |
5.2% |
Łącznie |
49.2 |
100.0% |
43.8 |
100.0% |
12.3% |