Huawei nadal najmocniejszy, ale wartość marki spadła aż o 38%

Newsy
Opinie: 0
Huawei nadal najmocniejszy, ale wartość marki spadła aż o 38%

Według firmy Brandirectory i raportu Brand Finance Huawei to nadal najcenniejsza i najsilniejsza marka infrastruktury telekomunikacyjnej. Oprócz rankingu 150 najcenniejszych i najsilniejszych marek operatorów telekomunikacyjnych, Brand Finance opublikował również 10 najcenniejszych i najsilniejszych marek infrastruktury telekomunikacyjnej na świecie. Dane pochodzą z rankingu Brand Finance Telecoms Infrastructure 10 2023.

Huawei stracił znaczną wartość marki w związku z sankcjami USA z powodu konfrontacji politycznych i regulacyjnych, które spowodowały skurczenie się obszarów geograficznych, w których może działać. Ucierpiał również w związku z globalnym niedoborem półprzewodników i spadkiem popytu na smartfony. Mimo utraty wartości marki, marka ta jest nadal najsilniejszą marką infrastruktury telekomunikacyjnej z wynikiem Indeksu Siły Marki na poziomie 79,9 na 100 i odpowiadającą mu oceną AAA. Wartość marki spadła o 38% do 44,3 mld USD, ale nadal jest na szczycie rankingu.

Wśród operatorów pozycję numer 1 zajmuje amerykański Verizon z wartością marki przekraczającą 67.4 mld. Drugą najmocniejszą marką jest T-Mobile, którego wartość urosła do prawie 63 mld. Francuski Orange jest na 8 pozycji z wartością marki na poziomie 18.4 mld dolarów.

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: