W drugim kwartale 2023 r. globalne dostawy smartwatch'y wzrosły o 11% rok do roku.
Po raz pierwszy od dwóch lat Huawei zajął drugie miejsce, napędzany wzrostem dostaw na swoim rodzimym rynku.
Rynek indyjski odnotował wzrost o 70% rok do roku, podczas gdy w Ameryce Północnej odnotowano spadek o 9%.
Dane pochodzą z raportu Counterpoint Research Global Smartwatch Model Tracker.
Apple odnotował 10% spadek rok do roku w dostawach w II kwartale 2023 roku. Spadek ten sprawił, że dostawy spadły poniżej 8 milionów sztuk po raz pierwszy od trzech lat. W rezultacie udział Apple w rynku spadł do 22% z 27% w Q2 2022.
Huawei poczynił duże postępy, zwiększając swój udział w rynku krajowym do 39% po wzroście dostaw o 58%. Osiągnięcie to zapewniło marce drugie miejsce w globalnym rankingu udziału w rynku smartwatchów. Kolejną znaczącą zmianę zaobserwowano w segmencie premium, zwłaszcza w przedziale >500 USD. Produkty Huawei w segmencie > 500 USD w Chinach zwiększyły swój udział w paśmie do 52% w II kwartale 2023 r., co stanowi niezwykły skok w porównaniu z niemal całkowitą nieobecnością marki w tym segmencie w tym samym kwartale 2022 r.
Samsung odnotował 19% spadek rok do roku w II kwartale 2023 roku. Marce udało się zwiększyć dostawy na rynkach chińskim i indyjskim. Wyniki Samsunga w Ameryce Północnej i Europie, jego kluczowych rynkach, odnotowały odpowiednio 24% i 13% spadki rok do roku.