Huawei o swoich planach na 2013 r. - wywiad z Henry Xu

Akcje partnerskie
Żródło: Huawei Technologies
Opinie: 0

Wywiad z Henry Xu, President of CEE&Nordic Device Business Depertment w Huawei. Henry Xu opowiada m.in. o nowych produktach zaprezentowanych już na CES, o nakładce Emotion UI,  o 2012 r. i planach na rok bieżący, o działaniach firmy w Polsce oraz o budowaniu marki:

Mimo iż mamy początek roku, HUAWEI już pokazał kilka nowych ciekawych produktów...

Rzeczywiście. Na tegorocznych targach CES zaprezentowaliśmy m.in. trzy smartfony z wyższej półki – Ascend D2, Ascend Mate i Ascend W1 – oczekiwany, pierwszy smartfon Huawei z systemem Windows Phone 8. Specyfikacja i parametry tych urządzeń są dowodem tego, że HUAWEI bardzo poważnie traktuje potrzeby klientów i dąży do maksymalnej funkcjonalności. Nasza pro-konsumencka postawa pozwala na tworzenie bardzo zaawansowanych technologicznie produktów z intuicyjną obsługą. Mogę też zdradzić, że nie są to ostatnie interesujące premiery pierwszego kwartału 2013 – przed nami Mobile World Congress, gdzie pokażemy model Ascend D2, smartfon wyposażony w 5-calowy wyświetlacz HD o rozdzielczości 1920 x 1080 pikseli, czterordzeniowy procesor HiSilicon K3V2 o częstotliwości taktowania 1.5 GHz, wspierany przez 2 GB pamięci RAM. Model będzie posiadał 13-megapikselowy aparat główny i 1,3-megapikselową przednią kamerkę do wideorozmów. Bateria smartfonu ma pojemność 3000 mAh, a całość będzie pracować pod kontrolą Androida 4.1 Jelly Bean z interfejsem Emotion UI. Jest na co czekać!


A co może Pan powiedzieć na temat nowego interfejsu użytkownika Emotion UI, który również zaprezentowano na CES 2013?

Emotion UI to interfejs dla urządzeń działających na systemie Android, zaprojektowany przez użytkowników dla użytkowników. Zgodnie z filozofią Huawei “Design with Empathy”, Emotion UI oparty jest na pełnym zrozumieniu tego, w jaki sposób użytkownicy wykorzystują smartfony oraz analizie ich oczekiwań z tym związanych. Spełnia potrzeby miłośników inteligentnych komórek w inteligentny, lecz równocześnie prosty sposób.

Co nowego oferuje interfejs Emotion UI?

Jednym z kluczowych elementów Emotion UI jest „UniHome” – funkcja bardzo przydatna szczególnie dla osób, które po raz pierwszy mają styczność z systemem Android. UniHome integruje panele na ekranie startowym z menu głównym. Opcja „Me Widget” zapewnia jeszcze lepsze wykorzystanie przestrzeni ekranu dzięki połączeniu wszystkich związanych z komunikacją informacji i funkcji w pojedynczym, spersonalizowanym widżecie. Emotion UI pozwala także efektywnie wykorzystać najnowsze technologie i czujniki w które są wyposażone smartfony. Dzięki temu rozwiązaniu urządzenie może wybrać i dopasować automatycznie odpowiedni profil do środowiska, w którym znajduje się użytkownik - bez względu na to, czy ćwiczy na siłowni, prowadzi samochód, czy uczestniczy w spotkaniu.

Oferowanie smartfonów z systemem Windows Phone 8 jest teraz trendem ogólnoświatowym – praktycznie wszyscy główni producenci wprowadzili do portfolio modele na nim bazujące. Co wyróżnia Ascend W1 wśród innych tego typu smartfonów dostępnych na rynku?

HUAWEI Ascend W1 to inteligentna i stylowa alternatywa dla klientów poszukujących solidnego smartfona pracującego na systemie WP8 w rozsądnej cenie. Ascend W1 ma grubość 10,15 mm i 4-calowy ekran dotykowy IPS LCD 480 x 800 z technologią OGS, dwurdzeniowym procesorem Qualcomm Snapdragon S4 MSM8230 1.2 GHz oraz procesorem graficznym Adreno 305 GPU. Bateria 1950 mAh zapewnia 470 godzin pracy w trybie czuwania – najdłużej spośród smartfonów w tej klasie. Odznacza się ciekawym wizualnie projektem inspirowanym tropikalną wyspą i dostępny jest w różnych kolorach – niebieskim, czerwonym, czarnym oraz białym.



5. Ciekawym modelem jest też Ascend Mate – chyba największy ze smartfonów dostępnych na rynku?

Przy tworzeniu Ascend Mate myśleliśmy o tym, że smartfony stały się w ostatnich czasach prawdziwymi multimedialnymi platformami i zarazem nieodłącznymi narzędziami pracy. Odbieramy na nich e-maile, wysyłamy wiadomości tekstowe, surfujemy po internecie, czytamy dokumenty. Często jednak efektywna praca na nich okazuje się mocno utrudniona ze względu na zbyt mały rozmiar ekranu. Dlatego też zdecydowaliśmy się wyposażyć Ascenda Mate w naprawdę szeroki, wygodny 6,1-calowy ekran. W przypadku całej ekskluzywnej linii Ascend – podobnie jak przy innych produktach – staramy się ciągle poprawiać ofertę, słuchać potrzeb klientów i tworzyć produkty, które ich zadowolą.


Rok 2013 dopiero się zaczął. Styczeń jest także czasem podsumowań osiągnięć z roku ubiegłego. Jaki był największy sukces Huawei?

Dzięki bardzo dobrym wynikom w roku 2012, Huawei buduje swoją reputację lidera w dziedzinie elektroniki użytkowej. Zostaliśmy zaliczeni do czołowych producentów smartfonów z systemem Android. Mamy wszelkie warunki niezbędne do wykorzystania zachodzących na rynku zmian – konsumenci coraz intensywniej poszukują urządzeń dokładnie spełniających ich indywidualne potrzeby i dostępnych w rozsądnej cenie.

Co dalej? Jakie ambicje na rok 2013 ma Huawei?

Zdecydowanie chcemy dalej być inicjatorem zmian w sektorze telekomunikacyjnym. Od 20 lat zapewniamy operatorom najlepszą jakość rozwiązań telekomunikacyjnych. Teraz przyszedł czas na umocnienie pozycji, budowanie marki oraz kierowanie produktów bezpośrednio do odbiorców końcowych, którzy zauważyli już potencjał oferowanych przez HUAWEI urządzeń. Nie interesuje nas status quo – chcemy, aby nasza branża ciągle oferowała usprawnione rozwiązania technologiczne.

Spójrzmy dalej w przyszłość... Jak Huawei planuje osiągnąć swoje cele przy takim nasyceniu rynku?

Jak wspomniałem, Huawei jest już obecny wśród czołowych światowych producentów telefonów bazujących na systemie Android. W naszym portfolio znajduje się szeroka oferta smartfonów z różnych segmentów, dzięki czemu każdy może wybrać odpowiednią dla siebie opcję. Zdajemy sobie sprawę z tego, że zwyczaje dotyczące zakupu smartfonów zmieniają się, a czynniki makroekonomiczne wpływają na siłę nabywczą. Ze względu na szybko rosnącą liczbę smartfonów na rynku, nie są już one uważane za nowinkę technologiczną. Są ważnym i pożądanym elementem życia codziennego. Mimo tej zmiany, potencjał Huawei Device polega na możliwości oferowania wysokiej jakości produktów w konkurencyjnych cenach. Nasze doświadczenie sprawia, że możemy przekraczać granice w zakresie zarówno oprogramowania, jak i osprzętu, jednocześnie powodując, że technologia staje się bardziej dostępna, także pod względem finansowym. Chcemy kontynuować politykę intensywnych badań i rozwoju. Blisko połowa pracowników Huawei na całym świecie to członkowie zespołów rozwojowo-badawczych. Posiadamy zakłady R&D w kluczowych regionach, m.in. w Chinach i Europie.

W roku 2012 Huawei skutecznie wszedł na polski rynek operatorski, oferując dwa wysokiej klasy smartfony i tablet. Co dalej?

Od samego początku obecności Huawei w Polsce, współpracujemy ze wszystkimi operatorami. Na rynku konsumenckim Huawei dopiero zaczął prace nad rozwojem marki, stopniowo rozszerzamy też dostępność naszych urządzeń. W minionym roku wprowadziliśmy nasze telefony do oferty Play, Orange i T-Mobile, a na dniach polską premierę będzie miał model HUAWEI Ascend P1 LTE. To ultraszybki smartfon pozwalający na pobieranie danych z prędkością do 100 Mbit/s. Smartfon będzie dostępny u operatora sieci Plus. Będzie to to pierwszy smartfon z LTE od Huawei dostępny w ofercie operatora w Polsce. Ale to dopiero początek - w najbliższych planach mamy kolejne ciekawe premiery.

Czy Huawei ma inne plany związane z inwestycjami mającymi na celu promowanie marki w Polsce w tym roku?

Rok 2012 był dla czasem intensywnej pracy, także na polu budowania marki. Stworzyliśmy dynamiczną platformę do codziennej komunikacji z konsumentami i uruchomiliśmy fanpage na Facebooku – jeden z najdynamiczniej rozwijających projektów tego typu w Polsce. Co więcej, Polska była jednym z ponad dwudziestu krajów w których wdrożona została z ogromnym sukcesem globalna świąteczna kampania Huawei „Ascend To New Heights”.
Budowanie marki jest złożonym i długoterminowym procesem, ale wykonaliśmy już pierwszy kroki na tej drodze. Mogę zagwarantować, że będzie to dla marki Huawei bardzo ciekawy rok na całym świecie, w tym także w Polsce.

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: