Wczoraj odbyła się polska premiera Huawei P10. W Polsce w trzech innych krajach regionu ambasadorem nowego modelu będzie Robert Lewandowski. Hasłem nowej kampanii jest Perfekcyjny portret. Komunikacja startuje 1 kwietnia 2017. Działania będą obejmować TV, kino, OOH (billboardy, siatki wielkoformatowe, nośniki w centrach handlowych (LCD), internet, media społecznościowe. Równolegle uruchomione zostanie szeroko rozumiane wsparcie w obszarze BTL/Retail obejmujące: specjalne ekspozycje produktów w punktach sprzedaży, animacje w wybranych salonach i promocje sprzedaży.
Huawei P10 jest juz dostępny sprzedaży w kolorach czarnym i srebrnym. Pozostałe wersje kolorystyczne będą pojawiały się w kolejnych tygodniach. Cena Huawei P10 została ustalona na dobrym poziomie 2699 zł.
W czasie polskiej premiery pokazano także większy model P10 Plus, który ma być dostępny w naszym kraju od kwietnia. Na nasz rynek zostaną wprowadzone także nowe edycje Huawei Watch 2. Ceny tych nowych produktów nie zostały jeszcze podane.
Na slajdach pojawił się również model P10 lite.
W czasie rozmowy z szefem marketingu polskiego oddziału Huawei dowiedzieliśmy się kilka szczegółów dotyczących planów firmy na ten rok. Dariusz Marnic spodziewa się, że tegorocznym hitem sprzedaży w Polsce pod względem ilościowym będzie Huawei P9 lite 2017. Z jego testem można zapoznać się tutaj
W kolejnych miesiącach Huawei planuje wznowić komunikację serii Mate. Ma to być produkt po pierwsze dla segmentu biznesowego, ale także walczyć na rynku z najdroższymi smartfonami konkurencji. Huawei twierdzi, że zaskakująco dobrze sprzedały się w Polsce modele najdroższe, czyli Mate 9 Pro oraz jego wersja Huawei Mate 9 Porsche Design.
Huawei nadal stara się systematycznie zwiększać rozpoznawalność swojej marki, ale już teraz jest ona na poziomie graczy obecnych w Polsce od wielu lat.
Jeśli chodzi o współpracę z celebrytami i infuencerami to Marnic tłumaczy to tym, że obecnie duże, globalne marki muszą inaczej komunikować swoją obecność na rynku. Muszą opowiadać ciekawe historie i właśnie celebryci i infuencerzy opowiadają je swoim odbiorcom w imieniu firmy. Są producentami ciekawych treści, która mają angażować potencjalnych klientów marki.
Jeśli chodzi o zaangażowanie w komunikację związaną z modą to w przypadku Huawei ma to spore znaczenie, bo z badań wynika, że marka Huawei jest potrzegana przez klientów jako "męska" i w komunikacji firma chce ją teraz przesunąć, aby bardziej "kobieca".
Kampania z Robertem Lewandowskim spotka się w kwietniu w mediach z dużą kampanią Samsunga Galaxy S8.
Konferencja:
Reklama P10 sieci Orange:
Inne informacje na temat smartfonu Huawei P10:
Galeria: