Podczas Huawei European Innovation Day 2018 w Rzymie, Jaime Gonzalo, jeden z szefów działu Consumer Mobile Services w europejskim Huawei, zdradził nam kluczowe usługi, które będą wprowadzone na rynek europejski w najbliższym czasie.
W odróżnieniu od znanych do tej pory asystentów ma działać lokalnie, bazując na funkcjach sztucznej inteligencji. Nie będzie gromadził informacji o użytkowniku, a raczej dostarczał informacji istotnych z punktu widzenia kontekstu w jakim znajduje się użytkownik. Będzie wyszukiwał dla nas najlepsze oferty hoteli, tanie loty, będzie proponował trasy do turystycznych obiektów i ułatwiał zakupy biletów na lokalne atrakcje.
Otwarty dla partnerów asystent ma nie pełnić roli reklamowej, a tylko skupiać się na pomocy użytkownikowi.
Płatności dokonuje się przez NFC. Karta płatnicza jest powiązana z prywatnym kontem ID Huawei. System pozwoli również na łatwe zakupy multimediów i innych usług Huawei. Huawei Pay będzie wprowadzany stopniowo we współpracy z lokalnymi bankami.
Deweloperzy mają być zachęceni możliwością globalnego promowania ich gier za sprawą całej platformy Huawei, w tym dedykowanych motywów dla telefonów i innych elementów EMUI.
Możliwości przychodowe samego sklepu z motywami miały podkreślić podane statystyki - 18 motywów jest dodawanych codziennie, a sklep w każdym dniu notuje około 2,5 mln dolarów przychodu.
Huawei podał także, że 12 mln zdjęć jest dziennie przesyłanych do chmury Huawei tylko z Europy.
Będą go wspierać globalne partnerstwa z Sony Pictures czy Fox, ale i l partnerstwa lokalne. Nacisk będzie kładziony na krótsze formy wideo, niż pełnometrażowe filmy. Będzie dostępna zarówno opcja subskrypcji, ale i możliwość wypożyczania poszczególnych tytułów. Są też materiały darmowe i bez reklam.
Obecnie jest 32 mln użytkowników usług Huawei w Europie, a w Polsce rok do roku ich użycie wzrasta o 124%.