Huawei CBG Polska planuje w tym roku koncentrację na smartfonach opartych o Huawei Mobile Services, a także zapowiada nowe otwarcie rynkowe z systemem HarmonyOS. Będzie mocno inwestował także w inne segmenty jak laptopy, smartwatche, produkty audio i routery, poinformował agencję ISBtech dyrektor zarządzający Huawei CBG Polska Jefferson Zhang. Konferencja Huawei jest zaplanowana na poniedziałek, ale agencja poznała plany Huawei już kilka dni wcześniej.
"Huawei w Polsce osiągnął w ub. roku dobre wyniki, wciąż jesteśmy jednym z 10 rynków najważniejszych dla Huawei w skali świata. Nasze smartfony z HMS miały dobry start, modele takie jak P40 lite czy P smart 2021 sprzedały się bardzo dobrze. Liczba sprzedanych urządzeń z HMS sięgnęła w zeszłym roku pół miliona i jestem pewny, że będzie rosła. Nasze laptopy, tablety, urządzenia wearable, routery, słuchawki - w każdej z tych kategorii osiągnęliśmy doskonałe wyniki. W tym roku do oferty prowadzimy nowe produkty w wielu kategoriach, również nowe smartfony HMS" - powiedział agencji szef polskiego Huawei.
W czerwcu 2020 r. Huawei podawał, że na polskim rynku ma 100 tys. smartfonów z Huawei. Z tego wynika, że sprzedaż tych urządzeń przyspieszyła gwałtownie w II połowie roku, czego nie widać w raportach firm analitycznych. W styczniu tego roku Huawei miał już poniżej 4% polskiego rynku smartfonów, więc urządzenia z HMS praktycznie przestały się sprzedawać.
"Chcę wyraźnie powiedzieć, że w Polsce nie odpuszczamy smartfonowej części naszego biznesu. (…)" - dodał dyrektor zarządzający Huawei CBG Polska.
"Kolejnym ważnym etapem będzie pojawienie się HarmonyOS, naszego własnego systemu operacyjnego, który zostanie wprowadzony na smartfony - niedługo ogłosimy szczegóły. To będzie zupełnie nowy rozdział w historii Huawei i całej branży. Wrócimy na rynek smartfonów z nowymi, własnymi rozwiązaniami" - zaznaczył Zhang.