Brytyjska firma analityczna Omdia podała, że Huawei w II połowie zeszłego roku wyprzedził Samsunga i objął w tym okresie 1 pozycję na rosyjskim rynku smartfonów.
W II połowie zeszłego roku Huawei dostarczył na rosyjski rynek 5.4 mln smartfonów, a to oznacza wzrost o 145% w porównaniu do 2.2 mln sprzedanych w tym samym okresie rok wcześniej.
Udział Huawei w rosyjskim rynku skoczył do 31.7% w III kw. i do 29.3% w IV kw. 2019 r. Przewaga nad Samsungiem wynosiła odpowiednio 3.2 oraz 4.2 punkty procentowe.
W II połowie roku Huawei dostarczył o 600K więcej smartfonów od swojego koreańskiego rywala.
Przed 2017 r. w Rosji dominowały dwie marki: Samsung i Apple.
Większość smartfonów sprzedawanych przez Samsunga w Rosji to tanie Honory z serii 7 i 8 oraz seria Y Huawei. Flagowce P i Mate to zaledwie 10% wszystkich dostaw.
Cały rynek rosyjski w 2019 r. urósł o 12% do 34 mln sztuk sprzedanych smartfonów.
Samsung sprzedał w Rosji przez ostatni rok 9.5 mln smartfonów i był to jego historyczny rekord. Udział Huawei to 26%, w porównaniu do 18% w 2018 r.
Apple był numerem 3 ze spadkiem udziału do 13.4% z 21.9% w 2017 r. i 19.5% w 2018 r. Apple jest już dla Rosjan za drogi.
Xiaomi miał pozycję nr 4 z udziałem ze sprzedażą na poziomie 4.1 mln sztuk. Chiński producent goni Apple, które w Rosji sprzedało 4.6 mln sztuk smartfonów. Xiaomi w IV kw. miał 12% udziału w rynku, w porównaniu do 4.3% rok wcześniej.
Chińskie marki w Rosji miały na koniec 2019 r. w sumie już 48.8% rynku, w porównaniu do 40% w 2018 r.