Według danych Instytutu GFK dotyczących 2016 r. w maju Huawei osiągnął 22 proc. udziału w polskim rynku. W stosunku do ubiegłego roku w I kwartale 2016 udział firmy w rynku zwiększył się o 833 proc. Na światowym rynku sprzedaż Huawei wzrosła o 64 proc. w stosunku do ubiegłego roku i wyniosła ponad 28,3 mln sztuk urządzeń.
Huawei zajmuje obecnie trzecie miejsce w światowym rankingu producentów – mówi Derek Yu, dyrektor zarządzający CBG Huawei Polska. – Bardzo intensywnie pracujemy nad innowacyjnymi rozwiązaniami technologicznymi. Inwestujemy w badania i rozwój naszych produktów, dzięki czemu teraz widzimy efekty naszych wysiłków. Konsumenci doceniają wysokiej jakości urządzenia, dlatego sprzedaż smartfonów Huawei ciągle rośnie.
Huawei zanotował wzrost sprzedaży modelu P9 o 400 proc. w porównaniu z ubiegłorocznym flagowcem P8.
W kwietniu udział Huawei w polskim rynku wynosił 19.8%.