Jeśli lubisz nasze newsy to polub także nasz profil na Facebooku - KLIKNIJ TUTAJ
Huawei podał swoje wstępne wyniki za 2014 r. Globalne przychody ze sprzedaży w 2014 r. są szacowane na około 46-47 miliardów USD, co stanowi ponad 20% wzrost zysków z roku na rok.
Zyski firmy z głównych obszarów działalności mogą osiągnąć sumę ok. 5,5 miliarda USD, z marżą na poziomie 12%, co daje porównywalny rezultat jak w roku 2013. Zarówno wskaźnik przepływów pieniężnych z działalności operacyjnej, jak i wskaźnik aktywów do pasywów firmy, są na stałym poziomie.
Przychody Huawei Carrier Network wzrosły o około 15% względem poprzedniego roku. Głównymi czynnikami wzrostu były: stały wzrost inwestycji w technologie 3G oraz zaangażowanie w inwestycje 4G na całym świecie.
Przychody Huawei Enterprise Business wzrosły o około 27%. W tym obszarze grupa współpracuje obecnie z ponad 100 z 500 największych firm na świecie, w tym m.in. z SAP i Accenture w zakresie wspólnego rozwoju rozwiązań cloud computing i big data.
Grupa Huawei Consumer Business odnotowała 32% wzrost przychodu rok do roku w obszarze rozwiązań konsumenckich, który jest efektem wyższej sprzedaży średniej i wysokiej klasy smartfonów na szybko rosnącym rynku tego rodzaju urządzeń na całym świecie. Szczególnie wysokie wzrosty firma Huawei osiąga na rynkach wschodzących.
W 2014 roku chińska firma zainwestowała ok. 6,5 miliarda USD w badania i rozwój, co stanowi wzrost wydatków na poziomie 28% w porównaniu z rokiem 2013. W ciągu ostatnich 10 lat Huawei zainwestował łącznie ponad 188 miliardów CNY w finansowanie działań R&D.
Przedstawione wyniki finansowe nie zostały jeszcze zaudytowane. Huawei ogłosi ostateczne wyniki po badaniu przez firmę audytorską KPMG w marcu 2015.