Huawei ogłosił swoje wyniki za 2015 r.
Dane obejmują wyniki grup biznesowych Carrier, Enterprise i Consumer Business. Te trzy grupy wygenerowały przychód 60.8 mld dolarów, co oznacza wzrost w porównaniu rok do roku o 37%. Zysk netto osiągnął poziom 5.7 mld dolarów.
Grupa Carrier wygenerowała przychód na poziomie 35.8 mld dolarów (wzrost o 21%).
Dział Enterprise odpowiadał za 4.3 mld dolarów przychodów (wzrost o 44%).
Dział Consumer BG wygenerował 19.9 mld $ przychodów, co oznacza wzrost o 73%.
Huawei podał także, że na R&D w zeszłym roku wydał 15% swoich przychodów (9.2 mld dolarów). Przez ostatnie 10 lat wydatki na rozwój przekroczyły już 37 mld dolarów.
Dostawy smartfonów Huawei wzrosły rok do roku o 44 proc. Huawei jest też pierwszym chińskim producentem, który dostarczył na globalny rynek 108 milionów smartfonów. Ponad milion sztuk Mate 8 zostało sprzedanych w okresie pierwszego miesiąca od jego premiery. Mate S i Nexus 6P były najlepiej sprzedającymi się smartfonami w ponad 60 krajach. Firma dostarczyła na rynek ponad 5 milionów smartfonów Huawei P8 i ponad 7 milionów smartfonów Mate 7.
Ponad 40 milionów smartfonów marki Honor zostało dostarczonych do ponad 70 krajów i regionów.