Szef Huawei, Ken Hu, przygotował specjalny noworoczny list, w którym podsumowuje osiągnięcia swojej firmy w zeszłym roku.
Przychody koncernu osiągęły poziom 600 mld juanów (91.2 mld dolarów), co oznacza wzrost rok do roku o 15%.
Huawei sprzedał 153 mln smartfonów (razem z marką Honor). Oznacza to, że chińska firma ma ponad 10% udziału w światowym rynku. Huawei jest aktualnym liderem w Chinach.
Dział Consumer BG ma utrzymać poziom wzrostu i skupić się na zwiększeniu zyskowności.
W 2017 r. awansowało 4500 pracowników Huawei, a 2018 r. awanse ma otrzymać 6000 osób. 3000 z nich awansowało z poziomu 15 i 16, 2000 z poziomów 17, 18 i 19, a 2000 z innych poziomów. Huawei chce ułatwić zdolnym i pracowitym szybsze niż do tej pory awanse. Większą autonomię mają otrzymać regiony i poszczególne kraje.
Huawei zamierza wdrożyć także nowe systemy radzenia sobie z kryzysami. Firma chce także lepiej dbać o wizerunek marki.
Ken Hu odważnie zapowiedział, że jego firma chce w przyszłości mieć przychody na poziomie setek miliardów dolarów.
W 2018 r. Huawei obchodzi 30 rocznicę swojego istnienia.
Obszerny list w wersji oryginalnej można przeczytać tutaj
Podobny list przygotował też szef marki Honor - jego treść jest tutaj