IAB Polska protestuje przeciwko planom blokowania reklam przez T-Mobile

Newsy
Żródło: IAB
Opinie: 8

Stanowisko IAB Polska w sprawie planów operatora komórkowego T-Mobile dotyczących blokowania reklam podczas korzystania z mobilnego broadbandu:

Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska z obawą przyjmuje plany operatora T-Mobile, dotyczące zamiaru wprowadzania w obrębie własnej sieci blokad reklam w serwisach internetowych w ich mobilnych wersjach. Takie kroki mogą mieć negatywny wpływ na rozwój polskiej branży interaktywnej i reklamowej. Nieprzemyślane decyzje mogą również dotknąć samych użytkowników sieci komórkowej.w kwestii nakładania blokad w mobilnych wersjach serwisów internetowych

Pomimo, że polski rynek mobilny rozrasta się w szybkim tempie to można uznać, że wciąż jest na bardzo wstępnym etapie rozwoju. Z każdym rokiem przybywa osób korzystających w Internetu mobilnego na smartfonach i tabletach, choć ich penetracja nie jest wciąż zbyt duża. Otwierające się nowe możliwości dostępu do Sieci skłaniają wydawców internetowych do udostępniania użytkownikom mobilnych wersji swoich serwisów. Dominującym na świecie modelem biznesowym umożliwiającym funkcjonowanie i rozwój oferty treści mobilnych jest reklama - tak jak w innych kanałach komunikacji: prasie, stacjach telewizyjnych i radiowych.

– Plany T-Mobile dotyczące blokowania reklama, a tym samym odcinanie wydawców od źródeł finansowania stawia dalsze funkcjonowanie tego segmentu pod dużym znakiem zapytania. Co więcej, niosą one ze sobą poważne wątpliwości natury prawnej – wskazuje Maciej Wicha, Członek Zarządu IAB Polska

– Uzyskaliśmy ekspertyzę prawną wskazującą, że takie aktywności mogą być niezgodne z obowiązującym prawem. W przypadku działań komunikowanych przez T-Mobile możemy mieć do czynienia z naruszeniem integralności przekazywanych za pośrednictwem sieci operatora komunikatów. Pobieranie przez niego opłat od usługodawców serwisów internetowych z tytułu ustawiania priorytetu dostępu do danego serwisu lub usługi może zostać uznane za czyn nieuczciwej konkurencji. Proponowane rozwiązania mogą również naruszać zasadę neutralność sieci – powiedział Piotr Kowalczyk, Prezes Zarządu IAB Polska.

Poza wątpliwościami natury prawnej eksperyment T-Mobile wydaje się nie do końca przemyślany i nie uwzględniający ewentualnych negatywnych konsekwencji takiego posunięcia. Trudnym do zaakceptowania byłoby przecież odcięcie części użytkowników operatora od treści, więc tak samo trudnym do zaakceptowania wydaje się odcięcie wydawców od przychodów reklamowych. Wydawcy i operatorzy tworzą wspólnie ekosystem, który bazuje na obowiązującym na całym świecie modelu. To treści są powodem powstawania infrastruktury, a nie odwrotnie.

Opinie:

Opinie archiwalne (8):

Komentuj

Komentarze / 8

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    czyzbykFM pisze: 2011-10-12 22:24
    Bull shit, jesli bede chcial zaplacic za to, zeby pierd... reklamy na ktorych zeruja ci co nic nie robia cale zycie poza sprzedawaniem gowna naiwnym, to CHCE MIEC DO TEGO PRAWO - rozumiesz wiecho?!
    0
  • Users Avatars Mini
    JarekM pisze: 2011-10-13 10:14
    a ja nie chcę wyskakujących nachalnych reklam; szukania treści miedzy reklamami; stron które się długo ładują i najpierw ładują reklamy; Panowie boją się tylko o własne dochody
    0
  • Users Avatars Mini
    opel pisze: 2011-10-13 12:28
    Stoję twardo po stronie T-Mobile. Już wystarczy tych reklamówek włączających sie i zasłaniających stronę którą przeglądam i może w końcu czas żeby transfer móc wykorzystać na swoje potrzeby a nie na bezużyteczne reklamy które 'zżerają' transfer internetowy...
    0
  • Users Avatars Mini
    Bojka pisze: 2011-10-13 17:27
    A kto by chciał tego typu reklamy? Jak dla mnie fajne rozwiązanie i na pewno tmobile przed informowaniem o planowanej akcji sprawdziło jak to wygląda np. od strony prawnej. Jak dla mnie nie ma czym się przejmować tym bardziej, że nie dość, że zaoszczedzi się na transferze to i czasie (brak konieczności przebijania się przez reklamy).
    0
  • Users Avatars Mini
    Oooo pisze: 2011-10-13 19:05
    Jesli wydawca gsmonline.pl nie dostanie pieniedzy OD reklamodawcy Bo nie wyswietliły się reklamy, to also umrze z głodu, albo każe płacić czytelnikom. Czy autorzy powyżych wpisów już przygotowali przelewy?
    0
  • Users Avatars Mini
    Czajson-1 pisze: 2011-10-13 20:34
    Oooo - prędzej pozwolę wszystkim serwisom GSM umrzeć z głodu niż zapłacę im za cokolwiek. Przez te wszystkie lata, gdy musiałem przeglądać denerwujące reklamy mieli czas, żeby odłożyć na czarną godzinę. BRAWO T-MOBILE
    0
  • Users Avatars Mini
    Ellethwen pisze: 2011-10-17 21:24
    Bardzo irytuje mnie fakt, ze takie dzialanie T-Mobile uwazaja jako nielegalne etc. Totalny absurd. Jesli ktos dobrze wykombinuje to oczywiscie sam sobie zablokuje te reklamy. Chodzi tu raczej o szara mase o ktora walcza portale. Mase ludzi, ktorzy chlona wszystko co im sie pokaze. Na tym polega ten caly marketing promowania swoich stron czyli reklama, w ktora wpycha sie nie male pieniadze. Szkoda tylko, ze kosztem ludzi... Denerwuje mnie ta zachlannosc...
    0
  • Users Avatars Mini
    Bojka pisze: 2011-10-18 10:31
    Ooooo a jak wielki ruch generują użytkownicy mobilnego internetu na poszczególnych portalach? Mogę się założyć, że będą to nadzwyczaj skromne wartości, a przecież klient przyzwyczajony do portali poprzez dostęp mobilny siłą rzeczy będzie odwiedzał je potem ze swojego komputera w domu... Także nie ma co przesadzać i bić piany.
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: