Newsy
|
Recenzje
23 grudnia 2024
Według danych IDC, światowy rynek tabletów w II kw. 2015 r. zmniejszył się ilościowo w porównaniu rok do roku o 7%. Producenci wyprodukowali w tym okresie 44.7 mln sztuk urządzeń. Rynek tabletów jest nieinnowacyjny, a dodatkowo producenci rzadko wprowadzają nowe wersje swoich urządzeń. Rynek spadł także o 3.9% w stosunku do pierwszego kwartału 2015.
Apple i Samsung są w posiadaniu 45% całego rynku. TOP5 producentów ma 54% całego rynku (58% kwartał wcześniej).
TOP5 dostawców tabletów w II kw. 2015 r. (mln sztuk)
Vendor | 2Q15 Unit Shipments | 2Q15 Market Share | 2Q14 Unit Shipments | 2Q14 Market Share | Year-Over-Year Growth |
Apple | 10.9 | 24.5% | 13.3 | 27.7% | -17.9% |
Samsung | 7.6 | 17.0% | 8.6 | 18.0% | -12.0% |
Lenovo | 2.5 | 5.7% | 2.4 | 4.9% | 6.8% |
Huawei | 1.6 | 3.7% | 0.8 | 1.7% | 103.6% |
LG Electronics | 1.6 | 3.6% | 0.5 | 1.0% | 246.4% |
Others | 20.4 | 45.6% | 22.4 | 46.7% | -9.3% |
Total | 44.7 | 100.0% | 48.0 | 100.0% | -7.0% |