IDC twierdzi, że w I kw. 2017 roku sprzedano w Polsce ponad 2 miliony smartfonów. To oznacza wzrost o 10% w porównaniu z rokiem ubiegłym.
Większość smartfonów sprzedanych w I kwartale 2017 r. stanowiły urządzenia z Androidem (89% rynku). Drugie miejsce zajął iOS firmy Apple (blisko 11% urządzeń sprzedanych w tym okresie).
Android zwiększył swój udział w rynku o 6 punktów procentowych w porównaniu do pierwszego kwartału 2016.
Numerem 1 pod względem sprzedaży telefonów zarówno w ujęciu ilościowym jak i wartościowym był Samsung, z udziałem około 30%. Natomiast numerem 2 w ujęciu ilościowym był Huawei, a w ujęciu wartościowym Apple. Udział polskich marek smartfonów w I kwartale 2017 wyniósł ok. 3 proc. w ujęciu ilościowym.
Zdecydowaną większość sprzedaży – blisko 60 proc. - stanowiły modele tańsze kosztujące między 350 a 850 złotych.
Stale rośnie też sprzedaż urządzeń o przekątnej ekranu między 5 a 6 cali. W pierwszym kwartale 2017 roku stanowiły one 80 proc. wszystkich smartfonów, podczas gdy rok wcześniej 60%.
IDC prognozuje, że w 2017 roku sprzedaż smartfonów wyniesie około 8,5 miliona sztuk, a urządzenia z technologią LTE będą stanowiły 90% smartfonów sprzedanych w bieżącym roku.