Sieć Idea podsumowała swoje plany strategiczne na 2003 rok. Operator zamierza w tym roku osiągnąć ilościowo 35 % udział w polskim rynku telefonii komórkowej. Wartościowo udział ten ma kształtować się na poziomie 31 %. Wzrost bazy abonenckiej ma wynieść 29 %. Według PTK Centertel, penetracja rynku GSM w Polsce powinna w tym roku osiągnąć 43 %.
Aby wspomóc rozwój i utrzymanie bazy abonenckiej, operator podjął decyzję o rozpoczęciu wdrożenia programu CRM (Customer Relationship Management). System tego typu jest obecnie wdrażany w Telekomunikacji Polskiej. Projekt wdrożenia CRM prowadzony jest obecnie w Pionie Obsługi Klienta Idei. Polepszeniu relacji z klientami i zwiększeniu ich lojalności ma służyć także utworzenie nowego Biura Relacji i Utrzymania Klientów.
Według zarządu Centertela główne zadania stojące przed firmą to systematyczne zwiększanie jej wartości poprzez wzrost przychodów oraz udziałów wartościowych i ilościowych w rynku (wartość ma być ważniejsza), poprawa wskaźników operacyjnych (CHURN, ARPU, FCF), optymalizacja kosztów firmy, zwiększanie atrakcyjności oferty oraz poprawa jakości obsługi klienta i jakości sieci. Idea zamierza także poszerzać współpracę w zakresie Grupy Kapitałowej TP oraz Orange. Według Idei główne zagrożenia dla osiągnięcia tych celów mogą wyniknąć z działalności URTiP-u jako regulatora rynku telekomunikacyjnego, a także z możliwości uruchomienia działalności przez operatorów wirtualnych oraz z rozpoczęcia świadczenia usług konwergentnych przez Erę i Plus GSM.