Idea chce mieć w tym roku 35 % polskiego rynku telefonii komórkowej

Newsy
Opinie: 59

Sieć Idea podsumowała swoje plany strategiczne na 2003 rok. Operator zamierza w tym roku osiągnąć ilościowo 35 % udział w polskim rynku telefonii komórkowej. Wartościowo udział ten ma kształtować się na poziomie 31 %. Wzrost bazy abonenckiej ma wynieść 29 %. Według PTK Centertel, penetracja rynku GSM w Polsce powinna w tym roku osiągnąć 43 %.

Aby wspomóc rozwój i utrzymanie bazy abonenckiej, operator podjął decyzję o rozpoczęciu wdrożenia programu CRM (Customer Relationship Management). System tego typu jest obecnie wdrażany w Telekomunikacji Polskiej. Projekt wdrożenia CRM prowadzony jest obecnie w Pionie Obsługi Klienta Idei. Polepszeniu relacji z klientami i zwiększeniu ich lojalności ma służyć także utworzenie nowego Biura Relacji i Utrzymania Klientów.

Według zarządu Centertela główne zadania stojące przed firmą to systematyczne zwiększanie jej wartości poprzez wzrost przychodów oraz udziałów wartościowych i ilościowych w rynku (wartość ma być ważniejsza), poprawa wskaźników operacyjnych (CHURN, ARPU, FCF), optymalizacja kosztów firmy, zwiększanie atrakcyjności oferty oraz poprawa jakości obsługi klienta i jakości sieci. Idea zamierza także poszerzać współpracę w zakresie Grupy Kapitałowej TP oraz Orange. Według Idei główne zagrożenia dla osiągnięcia tych celów mogą wyniknąć z działalności URTiP-u jako regulatora rynku telekomunikacyjnego, a także z możliwości uruchomienia działalności przez operatorów wirtualnych oraz z rozpoczęcia świadczenia usług konwergentnych przez Erę i Plus GSM.

Opinie:

Opinie archiwalne (59):

Komentuj

Komentarze / 59

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    BOSSNOKIA pisze: 2003-02-23 20:57
    No nie weim czy sie uda...
    0
  • Users Avatars Mini
    BOSSNOKIA pisze: 2003-02-23 20:57
    ...chociaz dzieki tej nowej promo w meritum ktora ma byc na pewno nadrabia.
    0
  • Users Avatars Mini
    bach pisze: 2003-02-23 21:17
    ...chciec to sobie mozna duzo...ja tez wiele rzeczy bym chcial :)
    0
  • Users Avatars Mini
    bach pisze: 2003-02-23 21:19
    niech ten kapitalizm ma wreszcie ludzkie, spoleczne oblicze...a nie kupa anglosaskopseudoekonomicznych okreslen - usprawiedliwiaczy totalnej pogoni za kasa i konsumpcjonizmem
    0
  • Users Avatars Mini
    sysop2 pisze: 2003-02-23 21:21
    hehe płonne marzenia.....
    0
  • Users Avatars Mini
    mmm pisze: 2003-02-23 21:25
    moze chciec:)
    0
  • Users Avatars Mini
    bodopl pisze: 2003-02-23 21:57
    jak na razie staraja sie słabo - dzisiaj własnie zrezygnowałem z jednego numeru w Meritum - rachunki rzędu 80 zł miesiecznie na tym numerze nie były dla tego operatora żadna atrakcją - jedynym co mógł zaproponowac to 3310 lub motorola 192 za 1 zł wiecej napraszał sie nie bedę przejdę do ery której specjalnie nie lubie ale 50 % znizki przez 12 miesiecy zawsze jakoś koszty obniży a na tym numerze akurat specjalnie mi nie zależy. jak na razie niewiele roią by utrzymać starych (niestety chyba podobnie jest i u innych)
    0
  • Users Avatars Mini
    funn pisze: 2003-02-23 22:01
    A ja chce pokoju na swiecie. Niestety nie wszystkie zachcianki mozna spelnic...
    0
  • Users Avatars Mini
    dev pisze: 2003-02-23 22:15
    "...Idea zamierza także poszerzać współpracę w zakresie Grupy Kapitałowej TP oraz Orange..." czyżby zdecydowali się już na zmianę marki brandowej ??
    0
  • Users Avatars Mini
    _CISCO_ pisze: 2003-02-23 22:15
    POWODZENIA !!!
    0
  • Users Avatars Mini
    JohnnyB pisze: 2003-02-23 22:16
    bodopl: zobaczymy za dwa latka jak bedziesz psioczył na ere. A czegos ty się spodziewałza 80 zł netto, N7650 za 1 zł + VAT. Telefon służy do dzownienia a nie do szpanu. Na pewno było więcej apartów tylko w wyższej cenie. Ale widocznie takiego biznesmena jak ty nie steć ;-). POzdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    paweln pisze: 2003-02-23 22:45
    idea tak czy tak zostanie w tyle... nie uda im się przegonić plusa, a tym bardziej ery...
    0
  • Users Avatars Mini
    Fazi86 pisze: 2003-02-23 22:54
    Powodzenie!! Moze im sie uda. Ale musza sie bardzo postarac.
    0
  • Users Avatars Mini
    hansen pisze: 2003-02-23 22:59
    bodopl widze że juz drugi raz dzis obciachali ci 10000 pkt, chyba za bardzo napierasz na tego samsunga, nie widzisz, ze nikt cie nie goni ? Za nerwowy jesteś :)))
    0
  • Users Avatars Mini
    Pawcio pisze: 2003-02-23 23:00
    no coz pobozne zyczenia.A najbardziej smieszy ostatnie zdanie;)Juz bardziej oczywistej oczywistosci chyba nie mogli napisac;)))
    0
  • Users Avatars Mini
    Mattle pisze: 2003-02-23 23:05
    o jchyba Idea się pomyloła w prognozach. dobrez im rzycze... ale chyba jednak tyego nie osiągną
    0
  • Users Avatars Mini
    bodopl pisze: 2003-02-23 23:09
    Johny*** niczego specjalnego nie oczekiwałem - wystarczyła by mi 6510 w cenie jak dla uzytkownika z ulicy. Do ery przeniosę numer na 2 lata a potem znowu wrócę do idei (tzn. nie ja tylko zona - ona korzysta z niego sporadycznie bo siedzi przed stacjonarnym 210 godzin na dobe)
    0
  • Users Avatars Mini
    bodopl pisze: 2003-02-23 23:13
    hansen*** nerwowy nie jestem ale w nocy widziałem jak siwy w godzine wytłukł 8 tys pkt. Roger w pierwszym konkursie też wiekszość punktów uciułał ostatniego dnia , tydzień temu nitek wydmuchał idealiste Kana na finiszu i nikt nie zareagował wiec dmucham na zimne. A dlaczego obcieli to zupełnie nie rozumiem - trace czas przed kompem i punkty ida w miarę równobez kombinowania.
    0
  • Users Avatars Mini
    Mattle pisze: 2003-02-23 23:17
    ..wczoraj Wielki Brat obciął kilka osób... ale tydziń temu, jak dobrez pamiętam, osiągneli chyba około 40 tys...
    0
  • Users Avatars Mini
    Mattle pisze: 2003-02-23 23:20
    Bodopl.. dobrze Ci życzę pozdro ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    SSi pisze: 2003-02-24 01:27
    35% rynku bedzie trudno opanowac. Moze strategie marketingowe z stylu kasa $ ,panienka i martini (wstrzasniete nie mieszane) nie wspominajac o darmowych minutach i telefonach skusza chociaz meska czesc do aktywacji w ideii.
    0
  • Users Avatars Mini
    l.u.k.a.s. pisze: 2003-02-24 01:48
    pewnie tp udzieli kilku pozyczek i jakos pociagna
    0
  • Users Avatars Mini
    piorunp pisze: 2003-02-24 01:53
    A ja chce w tym roku wygrac w totka jakies 10mln!! :))
    0
  • Users Avatars Mini
    piorunp pisze: 2003-02-24 01:53
    Ale pewnie tak jak im nie uda mi sie to :((
    0
  • Users Avatars Mini
    CiepliX pisze: 2003-02-24 02:01
    przy kolejnych miliardowych zastrzykach dofinansowujących (z naszych tp-rachunków) i przy ciągłym dumpingu cen słuchawek wszystko jest możliwe - oczywiście w ramach chorej polskiej gospodarki...
    0
  • Users Avatars Mini
    tmc.masterb pisze: 2003-02-24 08:13
    Jak zrobią abonament za 1 zł. z vat przez dwa lata to może im się uda.No i zasięg przydałby się większy,choć aż tak tragicznie z tym nie jest.
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2003-02-24 08:32
    Moze tak sie stac, a szczegolnie jezeli Idea dalej bedzie miala takie wyniki jak do tej pory, zas plus bedzie zajmowal sie wszystkim innym tylko nie promocjami dla klientow indywidualnych!
    0
  • Users Avatars Mini
    Paweł pisze: 2003-02-24 10:00
    Qba*** Twoja wypowiedz jak zwykle nie ma sensu-przypomnij sobie ostatni kwartał 2002 i rusz glowa kto pozyskał najwiecej klientów???? Wiec nie pisz ze Plus nie robi promocji dla indywidualnych skoro pozyskał ich najwiecej. Nie mydlij oczu pseudo wynikami Idei bo tych wyników praktycznie nie było. Ludzie zaczeli rozumiec ze 6510 to nie wszystko, chcieliby czasem z niej zadzwonic a ze siec nie pozwala im na to dławiac sie jakby codziennie był Sylwester to sobie dali z PTK na luz. A swoja droga to juz kiedys ta idealna siec krzyczała ze do konca 2002 bedzie druga a tu kicha!
    0
  • Users Avatars Mini
    fian pisze: 2003-02-24 11:11
    Nic nie jest napisane o poprawie podstawowych usług Idei. Myślę że to jest warunek zdobycia lojalnego i dlugotrwałego klienta. Niestety często w Idei, nawet bardzo często jest tak że abonent związany umową na dwa lata daje numer teściowej a operatora zmienia na Erę lub Plusa gdzie dopiero mozna mówić o posiadaniu mobilnego telefonu. Idea wielkim nieporozumieniem..........
    0
  • Users Avatars Mini
    POP pisze: 2003-02-24 11:24
    fian*cos ci sie chyba pomyliło.IDEA to podstawa,a zasieg jest ok.
    0
  • Users Avatars Mini
    kkosinski pisze: 2003-02-24 12:00
    nie, ja ide dosyc lubie, ale klienta nie utrzymaja lepszymi kontaktami z biurem obslugi klienta. wymiana telefonu na nowy to troche malo po 2 letnim uzytkowaniu sieci... uwazam ze po uplywie umowy najlepszym sposobem na utrzymanie klienta byla by wymiana telefonu po cenach promocyjnych z aneksem na 1 rok + jakies darmowe minuty /w zaleznosci od rachunkow - np. srednia z 2 lat 150 zl/ms - dostajesz dodatkowe 15 minut miesiecznie/ chocby do wydzwonienia tylko na idee i po uplywie swojego miesiecznego kapitalu wynikajacego z abonamentu... ale pewnie wymagam za duzo...
    0
  • Users Avatars Mini
    MVNO project pisze: 2003-02-24 12:07
    Znasz dokładnie ofertę GSM? Myślisz, że dobrze byłoby ją zmienić? Chcesz mieć wpływ na kształt rynku GSM w Polsce? Wyślij maila na adres: mvno@interia.pl – otrzymasz kwestionariusz z pytaniami. Weź udział w tworzeniu nowej jakości na rynku GSM – pomóż pierwszemu w Polsce wirtualnemu operatorowi skonstruować najlepsze produkty, usługi, plany taryfowe i programy lojalnościowe. Dziś nie otrzymasz nic w zamian, jutro jednak będziesz naszym Najważniejszym Klientem. Na warunkach takich, jakie chcesz.
    0
  • Users Avatars Mini
    mati pisze: 2003-02-24 12:08
    Jak tak dalej bedą traktowąć swoich klientów to wątpie że utrzymaja sie na swoim miejscu. Pocałowali w d... znaczną ilość klientów którzy posiadali interoptime lub intermeritum. Polecieli sobie w kulki z nami. Po prostu wyłaczają usługe i czejść bez gadania. Wiele osób kupilo telefon ze wzgledu na ta uługe (10 za wap over gprs i można było do oporu serfować), podpisało cyro na 24 miesiące ateraz zostali na lodzie - to nie chumanitarne ludzie zrubcie coś. Z tego co wiem era oferowała podobną usługe ale jak ją wycofała to klientom kturzy ją aktywowali wcześniej zostawili i dalej sie z niej mogącieszyć. A tu nawet człowieka nie poiformują. Po za tym z takim asortymentem telefonów to se mogą narazie pomażyć. Oni nas po prosu robią w konia. Nie pozwulmy na to.
    0
  • Users Avatars Mini
    Mattle pisze: 2003-02-24 13:15
    ...z zasięgiem nie jest tak rewelacyjnie.. w mielu jescze miejscach sa bardzo duże czarne dziury. Duzo jeszcze przed nimi.
    0
  • Users Avatars Mini
    Steve pisze: 2003-02-24 13:18
    Chcą mieć 35%, czyli mniej więcej tyle, ile ma obecnie ERA. He, he :-))) Znów przerost formy nad treścią w wykonaniu idealnej sieci + propaganda (rzekomego) sukcesu :-P
    0
  • Users Avatars Mini
    fian pisze: 2003-02-24 13:20
    POP - widać że mało dzwonisz.
    0
  • Users Avatars Mini
    GSManiac pisze: 2003-02-24 16:17
    "Polepszeniu relacji z klientami i zwiększeniu ich lojalności ma służyć także utworzenie nowego Biura Relacji i Utrzymania Klientów." To widzę, że obok BOA (BOK) pojawi się Judeowcom nowe gremium gdzie będą mogli wylewać swoje żale - BRUK ;)))
    0
  • Users Avatars Mini
    pawel_k pisze: 2003-02-24 16:29
    do ***mati*** : masz racje . Wszyscy cieszyli sie z InterOptimy i InterMeritium . sam mialem nadzeje ,ze po okresie promocji wejdzie na stale do cennika . a tu D_U_P_A !!!! JUdea sie wypiela na swoich klientow !!!!! A nie ukrywam ze InterOptima pod wzgledem atrakcyjnosci oferty byla nie do pobicia .Przed nastepnym podpisaniem cyrografu w IDEII bede sie dlugo zastanawial czy to zrobie .... pzdr "jak na razie rozczarowany abonent IDEII"
    0
  • Users Avatars Mini
    Michał pisze: 2003-02-24 16:53
    ***kkosinski***: a słyszałeś Ty o minutach na Plus?? po 18 miesiacach w Plusie do 100 minut jest 15 minut extra.. po 36 miechach do 100 minut w taryfie mam 30 minut extra .. nie tylko na Plusa... i mozliwosc wymiany telefonu również. Nie jakw Idei: albo minuty albo telefon. Nie jestem idealny, ale nie życze Idei źle. Niech walczy i sie rozwija, bo tylko konkurencja mozę rozruszać nasz rynek GSM. Tylko jak na razie odbywa sie to za pieniadze abonentów TP.. czyli przekładanie z lewej kiezeni do prawej. A jak ktos nie ma Idei to tak jakby miał dziurawą kieszeń?
    0
  • Users Avatars Mini
    rhat pisze: 2003-02-24 17:22
    Czy mógłby mi ktoś wyjaśnić czym są usługi konwergentne? Bardzo dziękuję z góry.
    0
  • Users Avatars Mini
    SSi pisze: 2003-02-24 18:33
    Rhat : to takie usługi, jak mobilny dostęp do Internetu , Poczta Głosowa-SMS ) oraz usługi transmisji danych (GPRS).
    0
  • Users Avatars Mini
    Bakłażanista pisze: 2003-02-24 18:54
    rhat: słowem wszelakie łączenie w spójny system wszelakich technologii informacyjnych...
    0
  • Users Avatars Mini
    Tribal pisze: 2003-02-24 19:17
    trzymam kciuki za idee ale musi sie ostro zabrac do roboty bo troszke z fonami w tyle zostaje!!!!!!!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-02-24 19:58
    SSI - a to w szystko w połączeniu z tradycyjną "kablową" telefonią :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    ghostdog pisze: 2003-02-24 20:27
    Plany maja co by nie mowic wsumie niezbyt ambitne ale jak sie popatrzy glebiej to wychodzi inny aspekt ze taraz lludzie coraz mniej beda sie orzeosic z firmy do firmy!
    0
  • Users Avatars Mini
    ghostdog pisze: 2003-02-24 20:29
    dev w koncu kiedys musi to nastapic ale nei wiadomo jak klienci na to zareaguja.Moze porzuca idee z haslem na ustach ze sprzedaja nasza polskosc i pojda do Vodafonu PL ehehhehe
    0
  • Users Avatars Mini
    ghostdog pisze: 2003-02-24 20:32
    Ale w koncu to moja siec wiec zycze im tego z calego serca.Do boju Ideo ;) Moze jak beda mieli 35% rynku to cos zrobia lepszego dla abonentow!
    0
  • Users Avatars Mini
    siwy_256 pisze: 2003-02-24 22:10
    Niestety. Oprócz ceny ważna dla mnie jest jakość usług. Nie mam dobrej opini o idei. Ciekawe czy osiągnął to co zamierzają.
    0
  • Users Avatars Mini
    JohnyK pisze: 2003-02-24 22:23
    Mattle: napisałeś cos takiego- ...z zasięgiem nie jest tak rewelacyjnie.. w mielu jescze miejscach sa bardzo duże czarne dziury. Duzo jeszcze przed nimi. Moge ci dac numer telefonu do kolesia, który miał IDEE i przesiadł sie na Plusa. nadajnik IDEI ma jakis kilometr od domu a PLusa 2 km od domu. Plusa zrywa regularnie, GPRS w tej jego miejscowości rzadko chodzi w Plusie a w IDEI chociaz wolniejszy chodzi cały czas. Po za tym, jakbys go zapytał o jakość usług to bys wiele bluzgów usłyszał. Wg nie goPlus jest cienki. A zasięg- no cóz, wymienił mi kilka miejsc, gdzie IDEA jest a Plus cieniutko, cieniutko... Albo, to co najbardziej irytuje: teelfon N6310i pokazuje 3 kreski i dupa, nie da sie zadzwonić a ten sam aparat w IDEI- 1 kreska i normalnie sie dzwoni...
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-02-24 23:04
    A ja MUSZĘ zacytować to: mati 24-02-2003 11:08 dns.swps.edu.pl "Jak tak dalej bedą traktowąć swoich klientów to wątpie że utrzymaja sie na swoim miejscu. Pocałowali w d... znaczną ilość klientów którzy posiadali interoptime lub intermeritum. Polecieli sobie w kulki z nami. Po prostu wyłaczają usługe i czejść bez gadania. Wiele osób kupilo telefon ze wzgledu na ta uługe (10 za wap over gprs i można było do oporu serfować), podpisało cyro na 24 miesiące ateraz zostali na lodzie - to nie chumanitarne ludzie zrubcie coś. Z tego co wiem era oferowała podobną usługe ale jak ją wycofała to klientom kturzy ją aktywowali wcześniej zostawili i dalej sie z niej mogącieszyć. A tu nawet człowieka nie poiformują. Po za tym z takim asortymentem telefonów to se mogą narazie pomażyć. Oni nas po prosu robią w konia. Nie pozwulmy na to." CHŁOPIE mati - MASZ KONCEPCJĘ? DAWAJ HUMANITARNĄ. O ILE W... (W KTÓREJ KLASIE JESTEŚ?) UCZĄ HUMANITARYZMU... BO ORTOGRAFII NIE JESZCZE?
    0
  • Users Avatars Mini
    Kubal18 pisze: 2003-02-24 23:06
    lubie idee ale to im sie nie uda
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-02-24 23:09
    Gdybyś mati nieco na prawie się znał (nie na tym uniwersyteckim) tylko tym powszechnym, codziennym, wiedziałbyś, że operator NIE MOŻE bez wiedzy klienta, z którym podpisał umowę zmienić mu taryfy... Regulamin tego nie przewiduje :-) Głupoty wypisujesz chyba tylko po to, żeby zaistnieć? BTW. Ty podpisywałeś umowę czy Twój tata?
    0
  • Users Avatars Mini
    ptasznik pisze: 2003-02-24 23:46
    oile mnie pamięć nie myli to w tamtym roku plany idei były podobne;-)życze powodzenia!
    0
  • Users Avatars Mini
    ciekaw pisze: 2003-02-25 00:12
    Miło mieć plany i marzenia więc nie odbierajmy i Idei tej odrobiny nadziei :-) Może jej wielka siostr TP jej w tym pomoże?
    0
  • Users Avatars Mini
    Pułkownik pisze: 2003-02-25 01:23
    Z pomoca TePsy na pewno bedzie to mozliwe, a przynajmniej latwiejsze od jej konkurentow
    0
  • Users Avatars Mini
    trybik pisze: 2003-02-25 10:09
    Życze powodzenia.
    0
  • Users Avatars Mini
    Mattle pisze: 2003-02-25 21:39
    ...tepsa pomoże.... nawet się nie zxirientujecie
    0
  • Users Avatars Mini
    ciekaw pisze: 2003-02-26 16:12
    A jak się ma te 35 % rynku w przeliczeniu na użytkowników? Bo Era ma już 5 milionów, mogli by podać ile mają także i Plus i Idea dokładnie :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    ciekaw pisze: 2003-02-28 00:38
    ***spacetur zgadzam się z Tobą, Monopol wielkiej siostry podoba się Idei i też by tak chciała w dziedzinie GSM, ale czas pokaże
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: