Idea porównała dziś swoje zeszłoroczne wyniki operacyjne z wynikami swoich konkurentów. W sumie na koniec roku polscy operatorzy mieli 13 898 000 klientów. Penetracja osiągnęła 36% i w połowie zeszłego roku przekroczyła penetrację telefonii stacjonarnej. Wśród nowych klientów Idei w zeszłym roku 75 % stanowili użytkownicy Idei POP. Według Idei, w Polsce 47 % wszystkich klientów korzysta z systemu bezabonamentowego. Na koniec roku Idea miała w sumie 4 480 000 abonentów i użytkowników. Baza klientów Idei urosła w zeszłym roku aż o 61 %.
Udział w aktywacjach netto przedstawiał się następująco:
Plus GSM - ilość aktywacji netto: 1 107 000; udział w aktywacjach netto: 28.4 %
Era - ilość aktywacji netto: 1 093 000; udział w aktywacjach netto: 28.1 %
Idea - ilość aktywacji netto: 1 695 000; udział w aktywacjach netto: 43,5 %
Rozkład aktywacji netto postpaid wyglądał następująco:
Plus GSM - ilość aktywacji netto: 280 000; udział w aktywacjach netto: 29.1 %
Era - ilość aktywacji netto: 174 000; udział w aktywacjach netto: 18.2 %
Idea - ilość aktywacji netto: 507 000; udział w aktywacjach netto: 52.7 %
Rozkład aktywacji netto prepaid wyglądał następująco:
Plus GSM - ilość aktywacji netto: 827 000; udział w aktywacjach netto: 28.1 %
Era - ilość aktywacji netto: 918 000; udział w aktywacjach netto: 31.5 %
Idea - ilość aktywacji netto: 1 188 000; udział w aktywacjach netto: 40.4 %
Na całym rynku aktywacje prepaid stanowiły 74 % wszystkich aktywacji netto w 2002 roku.
Udziały w rynku na koniec roku kształtowały się następująco:
Plus GSM - udział w rynku 2002: 32.2 %; baza abonentów 2002: 4 550 000
Era - udział w rynku 2002: 35 %; baza abonentów 2002: 4 870 000
Idea - udział w rynku 2002: 32.2 %; baza abonentów 2002: 4 480 000
Porównanie bazy klientów abonamentowych grudzień 2002:
| Plus GSM | Era | Idea |
Liczba abonentów | 2 246 000 | 2 589 000 | 1 752 000 |
Udział w rynku 2002 | 34.3 % | 38.8 % | 26.9 % |
Udział w rynku 2001 | 35.2 % | 42.4 % | 22.4% |
Porównanie bazy klientów bezabonamentowych grudzień 2002:
| Plus GSM | Era | Idea |
Liczba klientów | 2 310 000 | 2 337 000 | 2 728 000 |
Udział w rynku 2002 | 31,3 % | 31,7 % | 37 % |
Udział w rynku 2001 | 33,4 % | 31,9 % | 34,7 % |
W tym roku Idea zamierza pozyskać około 1 mln nowych klientów. Dodatkowo Idea poinformowała dziś, że z jej wszystkich serwisów lokalizacyjnych skorzystało w zeszłym roku 350 tys. klientów. Obecnie w tej sieci działa 250 serwisów SMS. Z nowego portalu internetowego www.idea.pl codziennie korzysta około 150 tys. klientów. Z usługi InterOptima, czyli ryczałtu na GPRS, tylko w jednym miesiącu skorzystało 10 tys. osób. Z usług typu friends and family oraz Wolne Chwile korzysta 1/3 abonentów. Klienci Idei ściągnęli w zeszłym roku 100 tys. Serwusów Komórkowych, czyli specjalnych powitań na pocztę.
Przedstawiciele operatora poinformowali także, że obecnie w sieci Idea działa około 50 tys. telefonów z obsługą MMS. Do końca roku ma ich być około 400 tys. W ciągu dwóch miesięcy polscy operatorzy umożliwią swym abonentom przesyłanie wiadomości multimedialnych pomiędzy sieciami. Po zakończeniu obecnej promocji na MMS-y w sieci Idea operator zamierza obniżyć cenę MMS-a do 1 zł brutto (obecnie koszt przesłania wiadomości MMS w sieci Idea wynosi 1 zł netto).