Idea głównym sponsorem akcji "Kobieta Bezpieczna"

Newsy
Żródło: Idea
Opinie: 19

Akcja społeczna "Kobieta Bezpieczna" organizowana pod patronatem Kancelarii Prezydenta i we współpracy z Ideą Optimą, która jest ponownie jej głównym sponsorem. Akcja "Kobieta Bezpieczna" organizowana jest w Polsce po raz kolejny - stała się bowiem kampanią ogólnopolska, pod medialnym patronatem Telewizji Polskiej i Polskiego. Do propagowania akcji przyłączyły się znane prezenterski telewizyjne i osobistości polskiej sceny politycznej - w tej edycji honorowy patronat nad akcją objęła minister Barbara Labuda.

Program pierwszej w Polsce takiej akcji prewencyjnej, kierowanej do kobiet przewiduje:

  • Specjalne szkolenia samoobrony dla kobiet - obejmujące swą tematyką; prewencję kryminalną, portret pamięciowy, elementy psychologii i technik negocjacji, walki wręcz. Szkolenia organizowane są w Warszawie, Gdańsku, Szczecinie i Bydgoszczy, a każde trwa 4 tygodnie. Wszystkie kobiety, które wyślą kupon zgłoszeniowy, a ze względu na ograniczoną liczbę miejsc nie dostaną się na szkolenia, otrzymają wszystkie materiały szkoleniowe wraz z informacją o Idei Optimie,

  • zintegrowaną ogólnopolską kampanię medialną w TVP, prasie i pociągach InterCity,

  • ogólnospołeczne kształtowanie świadomości zagrożeń u współczesnych kobiet

Wszelkie szczegółowe informacje o akcji i szkoleniach dostępne są na stronie: www.kobietabezpieczna.pl.

Wiosenna edycja akcji "Kobieta Bezpieczna" rozpoczęła się 24.03.br. (poprzednia edycja akcji odbywała się od 21.11.2002 r. do końca lutego br.). W Telewizji Polskiej emitowane są filmy reklamowe popularyzujące akcję. Kupony zgłoszeniowe ukażą się w prasie ogólnopolskiej w terminie 28.03-5.05.br., a tablice w pociągach InterCity eksponowane będą od 1.04 do 31.05.2003 r.

Udział Idei Optimy w tej akcji pokazuje nowe oblicze telefonu komórkowego, jako narzędzia zwiększającego poczucie własnego bezpieczeństwa i często ratującego życie i zdrowie w wypadkach zagrożenia. W materiałach wspierających akcje telefon komórkowy pokazany jest jako doskonały sprzymierzeniec w trudnej sytuacji. Niezależnie od okoliczności stanowi nić łącząca z najbliższymi, a w razie niebezpieczeństwa z instytucjami udzielającymi pomocy. Pokazujemy nowy aspekt telefonu służącego nie tylko do rozmowy z najbliższymi, ale także zwiększającego także własne bezpieczeństwo jego uzytkownika. W tym też celu prezentowane są także usługi lokalizacyjne dostępne w Idei Optimie, które pozwalają na szybkie określenie swojego położenia oraz np. najbliższych osób: Gdzie Jesteście?, co, gdzie, którędy?, Gdziecko .

Realizacji projektu przyświeca idea poprawy bezpieczeństwa wszystkich kobiet oraz opracowanie szeregu działań mających na celu zmianę stylu życia kobiet w Polsce. Akcja Kobieta Bezpieczna przyczynia się również do przełamywania obojętności mieszkańców dużych i małych miast na przemoc i agresję oraz do promocji zdrowego i dynamicznego trybu życia.
Zadaniem kampanii medialnej jest dotarcie do jak najszerszego grona odbiorców, propagowanie bezpiecznego stylu życia, a przede wszystkim podkreślenie wagi zagadnień związanych z szeroko pojętym bezpieczeństwem (zdrowotnym, fizycznym, prawnym, medycznym).

Szkolenia Kobieta Bezpieczna obejmują wykłady i zajęcia praktyczne, a składają się z dwóch części:

  1. Teoretycznej:

    • zajęcia z:

      • psychologii: źródła agresji u człowieka, agresja jako źródło stresu, kobieta wobec agresji, asertywność, trening zachowań w sytuacjach ekstremalnych;

      • prewencji kryminalnej: profilaktyka kryminalistyczna, zapobieganie niektórym rodzajom przestępstw (zgwałcenia włamania, kradzieże, napady), portret pamięciowy, rodzaje narzędzi służących do samoobrony, możliwość uzyskania zezwolenia na broń gazową;

      • prawa: obrona konieczna i jej granice, czy znęcania się to jest przestępstwo, nowy kodeks karny, sposoby prawnej obrony przed napastnikiem, przemoc w rodzinie

      • ratownictwa medycznego: ratownictwo medyczne, współczesna medycyna w służbie kobiecie

      • technik negocjacji

  2. Praktycznej:

    • trening portretu pamięciowego

    • trening samoobrony: symulacje zagrożeń, podstawowe sposoby obrony przed napastnikiem.

      • jak można uniknąć sytuacji trudnych

      • jak przygotować się do nich psychicznie i fizycznie

Opinie:

Opinie archiwalne (19):

Komentuj

Komentarze / 19

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    nitek pisze: 2003-03-28 23:08
    xbastiann dobrze mowisz !!To samo chcialem powiedziec
    0
  • Users Avatars Mini
    borysj pisze: 2003-03-28 17:43
    jak miło bardzo fajna promocja brawo dla idei
    0
  • Users Avatars Mini
    ar2ro pisze: 2003-03-28 18:05
    hmmm bardzo ciekawa akcja idei, tak czy siak moja kobieta będzie czuła sie bezpiecznie tylko przy mnie. bardzo bym chciał sie dowiedzieć ile osób-kobiet skorzysta z tej akcji. wydaje mi sie że dzięki niej to idea moze wyrobić sobie niezły wizerunek (troska ) ;))))))))
    0
  • Users Avatars Mini
    Galaktyczny Edek pisze: 2003-03-28 19:36
    Przepraszam za zgryzliwosc, ale to chyba "specjalna" troska. Komorki sa w pierwszej kolejnosci do "skrojenia", o ile nie chodzi o napad o charakterze seksualnym. Dla mnie jest to kolejna kampania majaca na celu nie tyle rzeczywiste polepszenie bezpieczenstwa (bo od tego jest aparat prewencji i scigania na co notabene ida m.in. nasze podatki) ile nabicie sobie kasy (Idea) czy poprawienie miejsca w rankingu popularnosci (prezenterki, politycy plci zenskiej z honorowym udzialem Labudy) wykorzystujac nosny temat zagrozenia bezpieczenstwa osobistego. Dla mnie to powtarzajac za Szekspirem "wiele halasu o nic".
    0
  • Users Avatars Mini
    xbastiann pisze: 2003-03-28 22:24
    Tak, spece od reklamy podrapali się po głowie i zastosowali znane i sprawdzone w innych reklamach tricki ze słowami "dobrze" działającymi na kobiety. Jest tu kilka takich sformuowań i "słów kluczy" działających na "typową" (czytaj: raczej naiwna, dającą się łatwo zmanipulować) kobietę. Młode dziewdczyny (medialnie zwane mlodymi kobietami) nie mogące sie doczekać kiedy zostaną kobietami i taka promocja podnosi w oczach ich kolezanek i własnych, ich "status społeczny". W oczach "starszych" kobiet zadziała słowo klucz "dbanie" i "bezpieczeństwo" na takiej samej zasadzie jak płyn do garów "dba" o Twoje dłonie i jest "bezpiczny" dla Twojej skóry ... Tak zachęcona kobieta leci na złamanie karku do idei i kupuje ten telefon co dba o nią i jest bezpieczny dla niej jak ten przytoczony płyn do garów ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    toughluck pisze: 2003-03-29 00:06
    xbastiann - nie uważam, że typowa kobieta jest "raczej naiwna" i "dająca się łatwo zmanipulować" - owszem, spotkałem też i takie, ale przeważająca większość to osoby twardo stojące na ziemi i zdecydowanie wiedzące, czego chcą. Powiem więcej - uważam, że to głównie mężczyźni są łatwi do zmanipulowania (ileż to już liczyć przypadków, gdy mężczyzna został owinięty wokół palca "naiwnej" kobiety). Ale jeżeli chodzi o tą akcję - ma ona ogólnopolski charakter REKLAMOWY, ale jedynie lokalny (największe miasta) charakter RZECZYWISTY. Szkoleń będzie zaledwie kilka, przyjdzie na nie może 1,000 kobiet z największych miast - głównie te, które mają samochód i żyją w bezpiecznej okolicy i nie pracują, bo - jeżeli szkolenia będą w dzień, to nie przyjdą kobiety mające pracę, a jeżeli wieczorem, to nie przyjdą kobiety, bo się będą bały wracać do domu, nieważne jak wykład na to wpłynie.
    0
  • Users Avatars Mini
    toughluck pisze: 2003-03-29 00:11
    O godzinie 23 i tak jest niebezpiecznie chodzić po osiedlach w Nowej Hucie (np. Teatralne) i kobieta nie będzie się narażać na powrót o tak późnej porze, jeżeli ma przyjść na kurs na którym nic nie skorzysta, a przez 6 godzin najwyżej wysłucha bleblania. Przecież na krótkim cyklu wykładów obejmujących szereg zagadnień, oraz kilku zajęciach praktycznych nie nauczy NIKT ŻADNEJ OSOBY samoobrony, zwłaszcza jeżeli napadnie tę osobę dziesięciu osiłków. A telefon? Pomoc do niczego. Właśnie sprawdziłem, ile trwa łączenie z numerem alarmowym - jest to około 8 sekund na zgłoszenie się sygnału i, niech będzie, 2 sekundy na odebranie telefonu (nie czekałem) - jest to 10 sekund. Szybko biegająca kobieta (załóżmy, że w szpilkach) przebiegnie w tym czasie 40 metrów, a goniący ją osiłek około 60 (zatoczy wokół niej jedno kółko) - a co z przekazaniem informacji o niebezpieczeństwie???
    0
  • Users Avatars Mini
    toughluck pisze: 2003-03-29 00:13
    Czyli innymi słowy - oferta jest typu "srały muszki, będzie wiosna" i niczym więcej.
    0
  • Users Avatars Mini
    MISIEKZZ pisze: 2003-03-29 11:11
    no bardzo szlachetna robi sie ta judea
    0
  • Users Avatars Mini
    nr124 pisze: 2003-03-29 12:54
    plus dla idei i to bardzo duży. Ostatnio idea bierze się ostrio do pracy!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    polkmn pisze: 2003-03-29 13:32
    no jest pewien typ reklamy idei ale bądźmy szczery takie kursy istnieję i przeważnie są płatne. Liczy się chęć idei do pomagania innym czym zasługują na pochwałę
    0
  • Users Avatars Mini
    Kaśka14 pisze: 2003-03-29 19:33
    Oho!Fajowe!To robie tak.Ide na zajecia a po nich kupuje najdrorzsza komore(dotychczas stac bylo mnie na to lecz nie kupowalam ze wzgledu na wysoki poziom przstepstw).:)
    0
  • Users Avatars Mini
    simon pisze: 2003-03-30 18:10
    nr124, coz taka era ze idea plusy dostaje ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    ar2ro pisze: 2003-03-30 19:26
    misiekzz**** ano szlachetne, zawssze to coś - troska o nasze kobiety ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    mszymaniuk pisze: 2003-03-31 03:48
    jasne wspaniale :p a moze jeszcze w pakiecie jest ochroniarz... totalny debilzm... nastepnym razem pewnie cos wymysla o antykoncepcji... :p
    0
  • Users Avatars Mini
    ghostdog pisze: 2003-04-01 16:21
    Promocja fajna bylo o nie troche mowy w jakiejs gazecie!
    0
  • Users Avatars Mini
    ghostdog pisze: 2003-04-01 16:23
    Ale typkow do plakatu wzieli niezlych!Takie obdartusy!
    0
  • Users Avatars Mini
    cKasia pisze: 2003-04-06 14:10
    Ta akcja jest swietna, mimo iz nie wszystkim sie ona podoba. Ja jestem kobieta i uwazam, ze takie szkolenia sa bardzo potrzebne. A jesli chcecie krytykowac to najpierw przeczytajcie sobie opinie kobiet, ktore wziely udzial w tej akcji. www.kobietabezpieczna.pl Wspolczesna kobieta nie ma pojecia jak sie bronic, a dzieki tym szkoleniom zyska nie tylko teotetyczna wiedze na ten temat (jak tu niektorzy sugeruja)
    0
  • Users Avatars Mini
    Joanna pisze: 2009-02-08 18:49
    Pomysł akcji świetny, chwalebny, organizacja dobra, ale...MENTALNOŚĆ. Zostałam napadnięta na ulicy dwa miesiące temu. Ponieważ udało mi się rozpocząć negocjacje z napastnikiem i sprawić by zrezygnował ze swoich zamiarów zanim przyjechała wezwana przez świadków policja nawet nie przyjęli mojego zgłoszenia.
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: