Idea głównym sponsorem konkursu SUKCES PLAN 2002

Newsy
Żródło: Idea
Opinie: 12

Idea jest głównym sponsorem konkursu SUKCES PLAN 2002, który ma na celu wspieranie nowych pomysłów ludzi przedsiębiorczych do przygotowania interesujących pomysłów na założenie nowej firmy lub zrobienie ciekawego biznesu. Idea zgodnie ze swoją dewizą 'Ciągle nowe pomysły' stara się wspierać interesujące inicjatywy pobudzające innowacyjne działania ludzi aktywnych i przedsiębiorczych.
Inicjator konkursu "Sukces Plan 2002" - firma McKinsey & Company oraz współorganizatorzy - Andersen, Enterprise Investors i "Rzeczpospolita" chcą poprzez swoją akcję zachęcić jak największą liczbę osób z pomysłami do założenia własnej firmy. Znaczenie przedsięwzięcia podkreśla elitarne grono sponsorów, wśród których znaleźli się: Idea, Bank Pekao S.A., PZU S.A. i PKN Orlen. 
Konkurs rozpoczął się 8 listopada br. Zgłoszenia z propozycją pomysłu przyjmowane są do 27 grudnia br. Rozstrzygnięcie konkursu i wręczenie nagrody głównej (200 tysięcy złotych) za najlepszy biznesplan nastąpi 12 czerwca 2002 r. Szczegółowe informacje można uzyskać w Internecie pod adresem www.sukcesplan.onet.pl. 400 tysięcy złotych w nagrodach pieniężnych, nieodpłatne porady światowej klasy specjalistów, praktyczne materiały o tworzeniu firm oraz wiele innych korzyści czeka na uczestników ogólnopolskiego konkursu na biznesplan.
Konkurs "Sukces Plan 2002" ma charakter otwarty. Mogą w nim wziąć udział zarówno osoby prywatne (obywatele Polski powyżej 18 roku życia), bez względu na rodzaj wykonywanego obecnie zajęcia, jak i małe i średnie firmy z dowolnej branży, zatrudniające nie więcej niż 50 pracowników.
Uczestnicy, którzy zaprezentują najbardziej interesujące pomysły i przygotują dobre plany biznesowe, otrzymają nagrody finansowe o łącznej wartości ponad 400 tysięcy złotych, w tym główną nagrodę w wysokości 200 tysięcy złotych. Pieniądze te posłużą im do realizowania swoich biznesowych zamierzeń. Podczas pisania biznesplanów uczestnicy będą mogli nieodpłatnie korzystać z wiedzy i doświadczenia ekspertów i przedsiębiorców, którzy będą oceniać pomysły, udzielać wskazówek i odpowiadać na konkretne pytania. Wszyscy uczestnicy otrzymają też zestaw materiałów o tym, jak napisać profesjonalny biznesplan. Jeszcze w listopadzie chętni będą mogli wysłuchać specjalnych prezentacji o tej tematyce. Zostaną one zorganizowane w czterech miastach Polski: Warszawie, Gdańsku, Poznaniu i Krakowie. Dodatkową korzyścią jest możliwość nawiązania szerokich kontaktów, również z potencjalnymi inwestorami z funduszy podwyższonego ryzyka.
Projekt Konkursu Przedsiębiorczości zdobył poparcie wielu osób z kręgów opiniotwórczych, jak również zyskał grupę elitarnych sponsorów. Honorowy patronat nad konkursem objął Prezydent RP - Pan Aleksander Kwaśniewski. Oficjalnym organizatorem konkursu będzie Fundacja Sukces Plan, inicjatorem - firma McKinsey & Company, a współorganizatorami - Andersen, Enterprise Investors oraz "Rzeczpospolita". 
W gronie głównych sponsorów "Sukces Planu 2002" znalazły się czołowe polskie firmy - Idea, Bank Pekao S.A., PZU S.A. i PKN Orlen. Oprócz wsparcia finansowego, zapewniają one ekspertów, którzy pomogą uczestnikom swoją wiedzą i doświadczeniem. Oprócz nich konkurs sponsorują też: Polpharma, SAP, White&Case, jak również Korn Ferry, Raiffeisen, Szkoła Główna Handlowa, Spedpol, Terpol, Wyższa Szkoła Biznesu w Nowym Sączu oraz Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania. Patronami medialnymi są Businessman Magazine, Onet, TVN i TVN24.
Swojego poparcia dla inicjatywy konkursu udzielili także: minister Barbara Labuda (Kancelaria Prezydenta), Henryka Bochniarz (PKPP), Zbigniew Niemczycki (PRB), prof. dr hab. Krzysztof Obłój (UW), prof. dr hab. Krzysztof Pawłowski (WSB) i prof. dr hab. Marek Rocki (SGH).

Konkurs "Sukces Plan 2002" będzie składać się z 3 etapów:

  • W trakcie pierwszego etapu (od 8 listopada 2001 r. do 27 grudnia 2001 r.) każdy uczestnik opracuje i prześle organizatorowi pomysł założenia przedsiębiorstwa lub rozwoju małego lub średniego przedsiębiorstwa. 10 najlepszych pomysłów zostanie 5 lutego 2002 r. uhonorowanych nagrodami w wysokości 5.000 PLN każda.

  • W trakcie drugiego etapu (od 6 lutego 2002 r. do 15 marca 2002 r.) każdy uczestnik opracuje i prześle organizatorowi projekt biznesplanu, który będzie rozszerzeniem pomysłu biznesowego opracowanego i przedstawionego w pierwszym etapie. 10 wyróżniających się projektów biznesplanów zostanie 16 kwietnia 2002 r. uhonorowanych nagrodami w wysokości 10.000 PLN każda.

  • W trakcie trzeciego etapu (od 17 kwietnia 2002 r. do 24 maja 2002 r.) każdy uczestnik opracuje i prześle organizatorowi kompletny, szczegółowy biznesplan, który będzie rozszerzeniem projektu opracowanego i przedstawionego w drugim etapie. Spośród uczestników tego etapu zostanie wyłonionych 3 głównych zwycięzców, którzy otrzymają następujące nagrody pieniężne: za zajęcie pierwszego miejsca - 200.000 PLN, za zajęcie drugiego miejsca - 65.000 PLN, za zajęcie trzeciego miejsca - 20.000 PLN.

  • Ostateczne ogłoszenie wyników Konkursu odbędzie się 12 czerwca 2002 roku.
    "Sukces Plan 2002" jest polską wersją konkursów, które od 1996 r. współorganizuje w wielu krajach na całym świecie firma McKinsey & Company. Konkursy na najlepsze biznes plany odbyły się już m.in. w Niemczech, Szwajcarii, Szwecji, Holandii, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Indiach, Malezji, USA i RPA. Efektem dotychczasowych konkursów w Europie jest powstanie 1.850 firm o wartości ponad 1 miliarda dolarów oraz stworzenie ponad 15.000 nowych miejsc pracy.

Opinie:

Opinie archiwalne (12):

Komentuj

Komentarze / 12

Dodaj komentarz

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: