Idea została wybrana jako najlepszy partner, a jej oferta uznana za najkorzystniejszą w przetargu dotyczącym pakietu Głównego Sponsora Ligi. Jedenastu członków komisji, w skład której weszli przedstawiciele Polskiego Związku Piłki Nożnej, Piłkarskiej Ligi Polskiej oraz prezesów klubów I i II ligi, jednogłośnie zdecydowało o swojej rekomendacji dla oferty IDEI. Decyzja ta została przyjęta podczas piątkowego posiedzenia Prezydium Zarządu Polskiego Związku Piłki Nożnej.
Wybór IDEI na sponsora ligi jest zakończeniem długiego procesu trudnych, wielomiesięcznych negocjacji. Umowa sponsoringowa, regulująca najważniejsze aspekty współpracy i finansowania projektu, zostanie podpisana w ciągu kilku najbliższych tygodni. Dotyczyć ona będzie okresu począwszy od rundy wiosennej sezonu 2004/2005, a następnie kolejnych trzech sezonów, tj. 2005/2006, 2006/2007 oraz 2007/2008.
W ramach umowy PTK Centertel uzyska między innymi prawo do umieszczenia marki IDEA w nazwie oraz w oficjalnym logo rozgrywek ligowych o Mistrzostwo Polski. Ponadto kluby biorące udział w rozgrywkach udostępnią część swoich powierzchni reklamowych na koszulkach zawodników oraz na stadionach.
Oprócz wyżej wymienionych działań PTK Centertel zaplanowała szeroko zakrojoną i długofalową koncepcję promocji polskiej piłki nożnej, zakładającą popularyzację rodzimych rozgrywek piłkarskich. W ramach programu IDEA FAIR PLAY przewidziane zostały także działania, których zasadniczym celem jest promocja wizerunku ligi. Program będzie wspomagał także inicjatywy zmierzające z jednej strony do poprawy bezpieczeństwa na stadionach, z drugiej zaś strony do zwiększania atrakcyjności meczów jako widowisk sportowych. Wsparcie dla polskiego futbolu będzie realizowane również poprzez program IDEA DLA PIŁKI, którego zasadniczym elementem będzie wspieranie sportu młodzieżowego, zarówno na poziomie centralnym, jak i lokalnym.
Zaangażowanie PTK Centertel w piłkę nożną nie jest przypadkowe. Wynika ono bezpośrednio ze strategii dla całej grupy FRANCE TELECOM oraz TELEKOMUNIKACJI POLSKIEJ. W Polsce Telekomunikacja Polska od dwóch lat wspiera jako Główny Sponsor naszą reprezentację narodową, a jako organizator Turnieju dla Dzieci im. Marka Wielgusa (Telekomunikacja Polska Cup) jest również zaangażowana w rozwój piłkarstwa młodzieżowego. Przykładami aktywności na tym polu może być również sponsoring ligi francuskiej realizowany przez ORANGE FRANCE oraz organizacja cyklu turniejów piłkarskich dla młodzieży pn. WANADOO CHALANGE.
„Współpraca sponsoringowa pomiędzy PTK Centertel, Telekomunikacją Polską, PZPN-em oraz PLP będzie miała w przyszłości wielowymiarowy charakter i przyniesie z pewnością wymierne efekty sportowe” – powiedział Sławomir Skrodzki, Prezes Zarządu PTK Centertel - „Głęboko wierzę, że nasza firma jako silny i wiarygodny partner dla rozgrywek w dłuższej perspektywie czasu przyczyni się do zauważalnych zmian jakościowych w polskiej lidze, a współpraca z PZPN w ramach Grupy TP jest wielką szansą na stworzenie spójnej strategii oraz zbudowania solidnych podstaw finansowych do zaplanowania długofalowego rozwoju polskiego futbolu”
„Jestem bardzo zadowolony, że udało się pozyskać tak renomowanego sponsora dla naszej ligi. Biorąc pod uwagę dotychczasowe doświadczenia PZPN ze współpracy z Telekomunikacją Polską w ramach sponsoringu pierwszej reprezentacji Polski oraz wsparcia piłki młodzieżowej, jestem przekonany, że wybór ten okaże się bardzo korzystny dla rozwoju futbolu w naszym kraju – powiedział Michał Listkiewicz, Prezes PZPN.