Liczba klientów sieci Idea wzrosła według wstępnych szacunków w 2002 roku o 1,7 mln do 4,48 mln, powiedział agencji ISB we wtorek rzecznik spółki Jacek Kalinowski. "Rok 2002 był dla nas rokiem udanym. Planowaliśmy zwiększyć w tym okresie liczbę klientów o 1,2 mln, a zwiększyliśmy o 1,7 mln" - powiedział Kalinowski. Oznacza to jednak, że Idei nie udało się mimo wszystko prześcignąć sieci Plus GSM, która, jak dowiedziała się ISB, posiadała na koniec 2002 roku ponad 4,5 mln klientów.
"Spokojnie mogę powiedzieć, że Polkomtel wciąż zajmuje drugą pod tym względem pozycję na rynku" - powiedział ISB rzecznik Polkomtela, Ryszard Woronowicz.
Po udanym 2002 roku obecny zapowiada się dla Centertela już gorzej, głównie wskutek ogólnie złej sytuacji gospodarczej oraz coraz mniejszych wydatkach konsumentów. "W tym roku dynamika przyrostu nowych klientów nie będzie już tak wysoka. Szacujemy, że przybędzie nam w 2003 roku prawdopodobnie ok. 500.000-700.000 nowych abonentów" - zaznaczył Kalinowski. Stąd Centertel chce w roku bieżących skoncentrować się nie na pozyskiwaniu nowych klientów, lecz na wprowadzaniu nowych usług oraz utrzymaniu, jeśli nie zwiększaniu, przychodów generowanych przez przeciętnego konsumenta.