Od 06.09.2004 r. rozpoczęła się kolejna Ogólnopolska Kampania Promocyjna Polecenia Zapłaty, której koordynatorem jest Idea. Kampania będzie trwała do końca 2004 roku i w tym czasie ukażą się materiały dot. polecenia zapłaty w prasie, Internecie oraz TVN24. Kampania została przygotowana przez Koalicję na rzecz Polecenia Zapłaty, której koordynatorem prac jest PTK Centertel. Patronat nad kampanią ponownie objął Związek Banków Polskich, który w odpowiedzi na prośby Koalicji, wysłał do banków klientów pismo odnośnie rezygnacji/ obniżenia prowizji od transakcji Polecenia Zapłaty.
PTK Centertel posiada blisko 30% w ogólnej liczbie transakcji Direct Debit w Polsce. Blisko 200 tys. klientów Idei korzysta aktywnie z Polecenia Zapłaty.
Organizatorem kampanii Polecenia Zapłaty (wrzesień – grudzień 2004 r.) jest Koalicja na rzecz Polecenia Zapłaty w skład której wchodzą:
Firmy telekomunikacyjne: PTK Centertel Sp. z o.o. operator sieci Idea, Polkomtel S.A. operator sieci Plus GSM, Polska Telefonia Cyfrowa Sp. z o.o., Telekomunikacja Polska, Telefonia Dialog, Netia SA, OSP Polpager Sp. z o.o. operator sieci Sferia
Banki: ABN AMRO Bank (Polska) S.A., Citibank Handlowy, BRE Bank SA, Deutsche Bank Polska S.A.
Inne firmy: Canal+ Cyfrowy Sp. z o.o. (operator platformy cyfrowej CYFRA+), UPC Telewizja Kablowa Sp. z o.o., Krajowa Izba Rozliczeniowa S.A.
Celem kampanii jest:
Zainteresowanie klienta nowoczesną i atrakcyjną formą rozliczeń bezgotówkowych jaką jest polecenie zapłaty
Wyedukowanie (przekonanie) klienta, iż jest to wygodna i bezpieczna forma regulowania cyklicznych rachunków
Przekonanie klienta do uruchomienia i korzystania z usługi
Wykorzystywane w kampanii media:
Prasa: 3 layouty – 27 emisji, artykuły sponsorowane – 4 publikacje
Internet: mailng i banery na witrynach Onetu, WP i Interii – 19 788 383 odsłon
Strona internetowa Koalicji (aktualizacja): www.poleceniezaplaty.org.pl
Reklama w TVN24: biznes foldery – 45 emisji, spoty reklamowe – 40 emisji
Dodatkowy PR: konferencja prasowa oraz informacje dla prasy