Według nie potwierdzonych informacji Pulsu Biznesu za około tydzień Telekomunikacja Polska S.A. ma ujawnić strategię na najbliższe dwa lata. Jej główne założenia to: nacisk na pion sprzedaży, plany redukcji kosztów i zatrudnienia oraz restrukturyzacja zadłużenia. Prognozy wyników na 2002 r. raczej nie zostaną ujawnione. Nieoficjalnie wiadomo jednak, że plany są ambitne.
Strategia przewiduje koncentrację na trzech filarach - klientach biznesowych, indywidualnych oraz multimediach. Po raz pierwszy telekom chce wyraźnie rozgraniczyć sektor konsumencki od biznesowego, który jest najbardziej dochodowy. Zwraca też uwagę fakt, że w centrum zainteresowania będzie klient, a nie segment usług (Internet, telefonia komórkowa czy stacjonarna).
W nowej strategii eksponowane miejsce ma więc zająć pion sprzedaży i wykorzystanie synergii wszystkich kanałów dystrybucji usług całej grupy. TP S.A. chce szybciej reagować na potrzeby rynku i opracowywać nowe oferty usług oraz zwiększać ich dostępność. Spółka ma przyspieszć też integrację Centertela z Orange. Marek Józefiak zapowiedział to kilka dni temu w Londynie, podczas spotkania z inwestorami zorganizowanego przez Goldman Sachs. W nowej strategii ważne miejsce zajmą też usługi międzynarodwe i integracja usługowa z France Telecom.