14 października br. ogłoszono, że Idea będzie od 1 stycznia 2005 roku sponsorem Polskiej Ligi Piłkarskiej. Następnego dnia decyzję komisji przetargowej zaakceptowało prezydium zarządu Polskiego Związku Piłki Nożnej. Podpisanie umowy, która ma obowiązywać przez trzy i pół roku, jednak się przeciąga.
"Jest kilka spraw, które stoją na przeszkodzie podpisania umowy sponsorskiej z Ideą - powiedział po środowym spotkaniu z przedstawicielami Idei prezes Piłkarskiej Ligi Polskiej Zbigniew Koźmiński. - Główną przeszkodą jest tzw. wyłączność branżowa. Według projektu Idei, w czasie obowiązującego kontraktu, żaden z innych operatorów telefonii komórkowych, ani nikt związany z tą branżą, nie będzie się mógł reklamować w naszym futbolu ligowym. Nie możemy pozbawić klubów szansy zdobywania sponsorów z tego grona, tym bardziej, że to dynamiczna, prężnie rozwijająca się dziedzina" - dodał.
"28 grudnia przedstawimy protokół rozbieżności. Zawarte w nim będą punkty, których nie możemy zaakceptować. Później oczekujemy ostatecznego stanowiska Idei. Jej propozycje zostaną przegłosowane na kolejnym spotkaniu z klubami. Jeśli przedstawiciele drużyn ligowych zgodzą się, wówczas umowa ze sponsorem zostanie podpisana" - przyznał Zbigniew Koźmiński.
"Kluby zadecydują, czy chcą podpisać umowę z Ideą. Przecież to jest kontrakt dla nich, a nie dla PZPN. Na pierwszy tydzień stycznia zwołałem zebranie 14 klubów pierwszoligowych. Wówczas sprawa się rozstrzygnie. Jeśli nie dojdzie do parafowania umowy, liga pozostanie bez sponsora. Byłaby to ogromna szkoda. Dla mnie to wielki grzech wypuścić okazję z rąk" - powiedział prezes Polskiego Związku Piłki Nożnej, Michał Listkiewicz.