Według badań przeprowadzonych przez firmę NetSprint w jej wyszukiwarce internetowej w pierwszej połowie 2004 r. Idea jest nadal najpopularniejszą marką wśród polskich internautów w kategorii operatorów GSM oraz drugą marką (po Nokii) z branży telefonii komórkowej.
Taka sama kolejność wystąpiła w ubiegłorocznych badaniach tej wyszukiwarki, natomiast w pierwszym półroczu 2004 r. znacząco wzrósł odsetek zapytań: z 23% do 65,6 procent. Kolejne miejsca w pierwszej piątce branży stanowią: Plus GSM i Era oraz Siemens (51,9%). Natomiast sieć Heyah znalazła się poza pierwszą dziesiątką najpopularniejszych marek (red.: marka ta została wprowadzona w pod koniec I kw.).
Najpopularniejsze zapytania wpisywane w serwisie wyszukiwawczym NetSprint.pl oraz sieci partnerów - kategoria najpopularniejsza marka w Polsce
(marka - odsetek wśród ogółu):
1. Nokia - 100%
2. Idea – 65,6%
3. Plus GSM - 58%
4. Era - 52,9%
5. Siemens – 51,9%
6. Opel - 45,1%
7. Playboy – 38,9%
8. Fiat - 38,1%
9. Sony – 34,4%
10. Ford – 28,7%
„W naszych badaniach przeanalizowanych zostało ponad 47 milionów zapytań zadanych przez polskich internatów, w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2004 roku.” – mówi Piotr Kocjan, menedżer marketingu i PR w NetSprint.pl
Wyszukiwarka NetSprint jest obecna na rynku polskim i litewskim. W Polsce poza serwisem NetSprint.pl oraz portalem Wirtualna Polska, internauci mogą z niej korzystać na ponad 60 serwisach internetowych. NetSprint jest też dostępny na kilku tysiącach witryn amatorskich korzystających z wersji darmowej. Według badań firmy Gemius S.A. ponad 23% wszystkich zapytań w polskiej sieci przepływa przez silnik NetSprint.