Idea Optima jest głównym sponsorem trzeciej edycji programu "Agent". W tej edycji programu telefon od Idei staje się integralnym elementem przygód uczestników programu. Dla wszystkich fanów programu stworzona została nowa oferta - Trop Agenta dostępna od 7 października 2002 r. Każdy kto kupi aktywację w ofercie Idea Optima i wybierze jeden z telefonów: Nokię 5510 lub Nokię 3510 otrzyma kupon zniżkowy na seans do Multikina i mały popcorn gratis.
W ramach oferty Trop Agenta ceny telefonów są następujące:
Nokia 5510 za 19 zł (netto)
Nokia 3510 za 99 zł (netto) - w planie taryfowym NIO 15 cena wynosi 149 zł (netto)
Zniżki do Multikina:
Warszawa i Poznań - cena biletu na wybrany seans w środę - 15 zł
Kraków, Bydgoszcz, Zabrze - cena biletu na wybrany seans w środę - 14 zł
w każdym Multikinie do biletu dodawany będzie mały popcorn
Dodatkowo na portalu Onet stworzony został oficjalny serwis programu - agent.onet.pl. Idea Optima jest głównym sponsorem serwisu. Serwis zawiera informacje o wszystkich wydarzeniach związanych z Agentem, mających miejsce nie tylko w programie TVN i Internecie, ale także np. w kinach sieci Multikina.
Gra Agent w Idei
4.10.br. została uruchomiona w Idei gra AGENT która nawiązuje do scenariusza programu emitowanego na łamach telewizji TVN pt. "Agent". Osoba, która chce rozpocząć grę wysyła SMS pod nr 7176 o treści AGENT (koszt 1 PLN netto), pod warunkiem, że ma aktywowaną usługę "Co, Gdzie, Którędy". Jeśli osoba nie ma aktywowanej usługi LBS wysyła najpierw SMS o treści ZGODA pod numer 500 (koszt 1 PLN netto). Aby zrezygnować z gry należy wysłać SMS o treści REZYGNACJA pod numer 7076 (koszt 0,50 PLN netto). Gracz po włączeniu się do gry otrzymuje pseudonim. Po dołączeniu do gry użytkownik otrzymuje informacje zwrotną do jakiej grupy został dołączony. Chęć dołączenia do grupy musi potwierdzić wysyłając SMS o treści GRUPA, aby zostać jej członkiem. Jeżeli podjęta decyzja będzie negatywna wówczas należy wysłać SMS o treści INNA, aby oczekiwać na dołączenie do innej grupy. Procedura zostaje powtórzona do momentu ustalenia przynależności. Nazwy grup będą jednoznacznie sugerowały ich lokalizację n!
p. Szczecin01, Warszawa213, itd. Pseudonim jest niezmiennym identyfikatorem członka grupy. Zmiana jest możliwa jedynie po opuszczeniu gry i ponownym dołączeniu do niej.
Wybór Agenta
Jeżeli zostanie skompletowana grupa graczy (12 członków), spośród nich zostaje wybrany losowo jeden użytkownik, który zostanie Agentem. Wskazana osoba otrzyma komunikat SMSem o treści: "Zostałeś wybrany Agentem w grupie X, Twoim zadaniem jest krzyżowanie planów grupy, tak, aby nie mogła zrealizować zadań, a jednocześnie nie mogła Cię zdemaskować." a pozostali członkowie grupy komunikat: "W Waszej grupie znajduje się Agent. Agent będzie utrudniał Wam wykonanie zadania. Nie daj się zwieść pozorom. Bądź czujny."
Zadania dla grup:
Zadanie zostaje przydzielone w każdą środę od daty rozpoczęcia emisji. Treść misji zostanie wysłana za pomocą komunikatu SMS do wszystkich uczestników. W każdym momencie istnieje możliwość przypomnienia treści komunikatu poprzez wysłanie SMSa o treści MISJA. Czas wykonania misji wynosi na 7 dni, o zamknięciu etapu zostaną poinformowani wszyscy uczestnicy również za pomocą SMSa - oznaczało to będzie, że przydzielone zadanie nie może dłużej być wykonywane. W przypadku misji nie związanych ze scenariuszem gry uczestnik może podjąć samodzielne działanie, wówczas zostanie mu przydzielony jeden z planów działania. W tym celu należy wysłać SMS o treści ROZKAZ, a potwierdzenie wykonania zadania zrealizować poprzez wysłanie SMSa o treści MELDUNEK.
Głosowanie
Typowanie Agenta spośród członków grupy odbywa się w cotygodniowym głosowaniu SMS inicjowanym przez centralę gry. Wyniki głosowania są obowiązujące w momencie, gdy jeden z członków grupy otrzyma ponad 50% głosów. Wskazana osoba musi opuścić grupę, co nie oznacza, że nie może kontynuować zabawy - czeka na skompletowanie nowej grupy 12-to osobowej lub pozostaje "wolnym strzelcem". W przypadku, gdy trafnie zostaje wskazana osoba, która została wyznaczona jako Agent, rolę tą otrzymuje wylosowana osoba spośród pozostałych członków zespołu.
Cotygodniowa informacja o głosowaniu zostanie rozesłana do wszystkich uczestników gry. Treść komunikatu przywołania do cotygodniowego głosowania będzie brzmiała następująco: "Drodzy Agenci. Zakończony został pierwszy tydzień gry Agent. Przystępujemy do typowania Agenta spośród członków Waszej grupy. Wyślij SMS, w którym wpisz ksywę osoby, którą typujesz jako Agenta"
O wynikach głosowania następnego dnia zostaną poinformowani wszyscy uczestnicy gry będący członkami grup.
Serwis WWW oraz WAP
Serwis WWW oraz WAP służy komunikacji między graczami. Zawiera następujące elementy:
Regulamin gry
Zgłaszanie pytań i problemów
Możliwość edytowania swojego życiorysu oraz zobaczenie własnych statystyk
Informacje o grupie, do której należy agent
Rankingi graczy, grup wg. różnych kryteriów
Lista i opis wszystkich komend
Szczegółowe opisy przedmiotów
Forum dyskusyjne
Najczęściej zadawane pytania
Moduł aktualności
Migracja użytkowników gry "Szpieg"
Dotychczasowym użytkownikom gry Szpieg będą przysługiwały profity przydzielone w następujący sposób:
1. Każdy z użytkowników otrzyma 10% dotychczasowych punktów jakie zgromadził na swoim koncie.
2. Ilość punktów nie może przekraczać 500, jeżeli 10% wartości dotyczasowych punktów przekroczy wskazaną wartość zostanie ona obniżona do podanego progu.
3. Ilość przedmiotów znajdujących się na konie użytkownika zostanie wyzerowana.
4. Ilość terenów znajdujących się na dotychczasowym koncie użytkownika zostanie wyzerowana.
5. Użytkownicy gry Szpieg będą mieli bezpłatną rejestrację - automatyczne przeniesienie użytkowników i automatyczna aktywacja serwisu.
6. Po zakończeniu procesu przenoszenia użytkowników zostanie rozesłana wiadomość SMS o treści: "Szpiegu. Twoje starania zostały docenione przez Centralę - awansowałeś. Zostałeś Agentem. Twój kryptonim: Agent01 należący do grupy: WaCentrum. Informacje: agent.idea.pl",