Idea została jednym z partnerów loterii "Przygarnij Kropka" w TVN. Zabawa zostanie wprowadzona na rynek przez stację TVN przy współpracy Idea POP, Shell, Kodak Express, Unilever i Super Express.
Ma to być największa loteria, jaka kiedykolwiek miała miejsce w Polsce i towarzyszyć jej będzie interaktywna multimedialna kampania marketingowa. Kampania oparta jest na unikalnym urządzeniu określanym mianem "Kropek", który zostanie wprowadzony na rynek polski jako postać z filmu rysunkowego (tzw. Cartoon character).
Kampania opiera się na zaawansowanym technologicznie urządzeniu "Kropek", który zawiera specjalny wysoko światłoczuły film absorbujący fale wytwarzane przez odbiornik telewizyjny podczas emisji programów telewizyjnych ( w przypadku polskiej edycji kampanii - będą to specjalne programy promowane przez stację TVN. Zwiastun medialny pojawił się 21 września br., po czym nastąpi właściwa 6 tygodniowa intensywna akcja promocyjna na antenie TVN. Będzie ona wsparta zakrojoną na szeroką skalę kampanią prasową w jednym z najpoczytniejszych krajowych dzienników - Super Expresie.
Oparta na innowacyjnym pomyśle promocyjnym opracowanym wyłącznie przez firmę tv miles, loteria promocyjna "przygarnij Kropka" będzie trwała od 30 września do 10 listopada 2002 r. KROPKI będą przyznawane klientom nabywającym specjalne produkty uczestniczących w promocji partnerów - w ich punktach sprzedaży i obsługi, np. w punktach Kodaka i stacjach Shella, przy zwrocie zdrapki lub przy zakupie startowego zestawu POP Idea oraz przy każdym zakupie produktów Domestos (wiodącej w Polsce marki artykułów chemicznych gospodarstwa domowego). Przez cały październik KROPKI będą również dostępne bezpłatnie w czwartkowym wydaniu Super Expressu. tv miles przewiduje rozprowadzenie ponad 10 milionów KROPEK wśród polskich klientów przez cały okres trwania kampanii.
Codzienne i cotygodniowe przyznawanie nagród rozpocznie się 4 października. Wśród 500 atrakcyjnych nagród o wartości ponad 220.000 USD znajdują się roczne talony samochodowe na paliwo V-Power w stacjach Shell, wycieczki do egzotycznych krajów, sprzęt AGD, skutery Peugeota, aparaty Kodaka i telefony komórkowe z zestawami Idea POP. Cała akcja zakończy się przyznaniem nagrody głównej 17 listopada 2002 r.
Realizując teledysk z animowanym bohaterem Kropkiem występującym jako rzecznik całej kampanii, tv miles i TVN stworzyły unikalną osobowość animowanego bohatera - KROPKA. Jest on artystycznym wyrażeniem DOT- Kropki w polskiej wersji językowej, który dodaje blasku zwykłej KROPCE. Takie osobowe przedstawienie KROPKA przydaje elementu zabawowego całej kampanii, a jednocześnie pozwala zbić kapitał na pozytywnych skojarzeniach związanych ze światłem - chwytaniem go i wykorzystaniem. Kampania będzie prowadzona pod hasłem "Przygarnij Kropka" w celu podsycania KROPKOMANII i zwiększania uczestnictwa klientów w loterii.
Jak działa loteria "KROPEK"
Loteria "KROPEK" jest skuteczna, gdyż że w unikalny sposób buduje "pomost" pomiędzy różnorodnymi partnerami w sieci marketingu medialnego. Kampania ta dostarcza uczestniczącym w niej partnerom zarówno zewnętrznej reklamy, jak i nagłośnienia w prasie, przyciąga telewidzów do punktów sprzedaży i usług, a w domu zachęca do oglądania specjalnych programów i aktywowania (poprzez naświetlenie) ich KROPKA. Wraz z każdym poprawnie naświetlonym KROPKIEM, klienci mogą ubiegać się o wygraną w postaci wartościowych nagród i prezentów. Następnie, jako że każdy KROPEK może być użyty tylko jeden raz w audycji emitowanej na antenie, widzowie wracają do punktu zakupu w celu zaopatrzenia się w większą liczbę KROPKÓW lub zwrotu aktywowanego KROPKA.