Idea została oficjalnie sponsorem piłkarskiej Ekstraklasy. We wtorek 1 lutego 2005 r. w siedzibie PTK Centertel podpisano umowę dotyczącą pakietu Głównego Sponsora Ekstraklasy .
W imieniu PTK Centertel swoje podpisy na dokumencie złożyli: rezes zarządu PTK Centertel - Sławomir Skrodzki oraz wiceprezes zarządu - Jean-Marc Vignolles. Polski Związek Piłki Nożnej reprezentowali: prezes Michał Listkiewicz, wiceprezes Eugeniusz Kolator oraz Sekretarz Generalny Zdzisław Kręcina. W spotkaniu wziął udział także Prezes Piłkarskiej Ligi Polskiej i Wiceprezes PZPN – Zbigniew Koźmiński.
Podpisanie umowy jest zakończeniem procesu trudnych, wielomiesięcznych negocjacji, których przełomowym punktem było rozstrzygnięcie przetargu na Głównego Sponsora Ekstraklasy w październiku ubiegłego roku oraz późniejsze zatwierdzenie warunków umowy przez wszystkie kluby I ligi.
Dzięki umowie kluby polskiej Ekstraklasy przez najbliższe 3,5 sezonu, (tj. do czerwca 2008 roku) otrzymają wsparcie finansowe w wysokości 31,6 mln złotych, a PTK Centertel uzyska między innymi prawo do umieszczenia marki IDEA w nazwie oraz w oficjalnym logo Ekstraklasy. Ponadto kluby biorące udział w rozgrywkach udostępnią część swoich powierzchni reklamowych na koszulkach zawodników oraz na stadionach. Uruchomione zostaną także specjalne serwisy mobilne dla kibiców, dostępne dla użytkowników telefonów komórkowych, z których część dochodu zostanie przekazana polskim klubom
PTK Centertel zaplanowała szeroko zakrojoną i długofalową koncepcję promocji polskiej piłki nożnej, zakładającą popularyzację rodzimych rozgrywek piłkarskich. W ramach programu IDEA FAIR PLAY przewidziane zostały także działania, których zasadniczym celem jest budowa i promocja wizerunku ligi. Program będzie wspomagał także inicjatywy zmierzające z jednej strony do poprawy bezpieczeństwa na stadionach, z drugiej zaś strony do zwiększania atrakcyjności meczów jako widowisk sportowych.
Zaangażowanie PTK Centertel w piłkę nożną nie jest przypadkowe. Wynika ono bezpośrednio ze strategii całej Grupy FRANCE TELECOM oraz TELEKOMUNIKACJI POLSKIEJ. Od września 2002 roku Telekomunikacja Polska wspiera jako Główny Sponsor piłkarską reprezentację Polski, a jako organizator Turnieju dla Dzieci im. Marka Wielgusa (Telekomunikacja Polska Cup) jest również zaangażowana w rozwój piłkarstwa dziecięcego i młodzieżowego. Przykładami aktywności na tym polu może być również sponsoring ligi francuskiej realizowany przez ORANGE FRANCE oraz organizacja cyklu turniejów piłkarskich dla młodzieży pn. WANADOO CHALENGE.