Wybrane dane operacyjne PTK Centertel:
Liczba abonentów PTK Centertel na dzień 31 grudnia 2004 i 2003:
(tys. ) | 31 grudnia 2004 | 31 grudnia 2003 |
IDEA | 3.230 | 2.514 |
POP | 4.207 | 3.181 |
NMT | 3 | 7 |
Razem | 7.440 | 5.702 |
Szacunkowy udział PTK Centertel w rynku telefonii komórkowej pod względem łącznej liczby abonentów na dzień 31 grudnia 2004 roku wyniósł 32,0% (podczas gdy na dzień 31 grudnia 2003 roku wynosił 32,8%). Udział Plusa wynosił 29.3%, a udział PTC 38.6% (30.8% Era oraz 7.8% Heyah). Szacunkowy udział w rynku PTK Centertel pod względem aktywacji netto po 12 miesiącach 2004 roku wyniósł 29,9% (liczony jako udział rzeczywistych aktywacji netto PTK Centertel w łącznej liczbie szacunkowych aktywacji netto rynku). Idea do końca 2005 r. chce pozyskać 9 mln klientów.
Wskaźniki operacyjne PTK Centertel po dwunastu miesiącach 2004 i 2003 (ARPU-miesięczne przychody na abonenta, MoU- czas połączeń na abonenta, SAC- koszt pozyskania abonenta):
POP | IDEA | Zagregowane* | ||||
1-4 kw 04 | 1-4 kw 03 | 1-4 kw 04 | 1-4 kw 03 | 1-4 kw 04 | 1-4 kw 03 | |
ARPU (miesięcznie w zł) | 33,3 | 30,2 | 116,7 | 130,0 | 71,5 | 70,9 |
MoU (miesięcznie w min.) | 31,7 | 24,5 | 108,2 | 110,6 | 66,8 | 59,6 |
SAC (zł) | 36,4 | 80,4 | 677,9 | 768,9 | 283,1 | 379,5 |
*Obliczenie nie obejmuje użytkowników standardu NMT.
Zagregowane miesięczne ARPU z usług SMS wyniosło po dwunastu miesiącach 2004 roku 10 zł.
Zatrudnienie PTK Centertel na dzień 31 grudnia 2004 i 2003: odpowiednio 3.063 i 2.613
Według Telekomunikacji Polskiej, penetracja telefonii komórkowej w Polsce wynosiła na koniec grudnia 60.6%. Liczba klientów wszystkich sieci komórkowych wyniosła na koniec zeszłego roku 23.2 mln. W IV kw. zeszłego roku Idea pozyskała netto 208 tys. klientów postpaid (43% wszystkich aktywacji w tym segmencie) i 640 tys. prepaid (42% wszystkich aktywacji).