PTK Centertel zaprezentował dziś swoje wyniki za 2003 r. Idea posiadała na koniec ub. r. około 33 % udział ilościowy w polskim rynku telefonii komórkowej z 5.700.002 klientów (3,1 mln w ofercie prepaid). Operator osiągnął przychody w wysokości 4.532 mln zł (wzrost o ponad 1 mld zł) oraz pierwszy od 1997 r. pozytywny wynik finansowy netto na jeszcze niewielkim poziomie 23 mln zł. Pozytywny wynik netto udało się uzyskać pomimo niekorzystnego kursu euro. Udział w rynku wartościowo wyniósł 30 %.
W 2004 r. Zarząd PTK Centertel spodziewa się utrzymania tempa rozwoju rynku i planuje zwiększenie liczby klientów o około 1 mln, ale przede wszystkim kładzie nacisk na optymalizację wyników pod względem uzyskiwanych przychodów i zwiększania wartościowości spółki.
Przychody PTK Centertel na koniec 2003 roku wyniosły 4.532 mln zł (3.460 mln zł w 2002 r.), przy zatrudnieniu 2.613 osób (2.728 w 2002 r.). Liczba abonentów w sieci Idea wynosiła (na 31.12. 2003 r.) 2.514 mln (1.740 mln), natomiast użytkowników prepaid było 3.181 mln (2.728 mln), a abonentów sieci analogowej Centertel (NMT450) było 7 tysięcy (12 tys. w 2002 r.). Idea zwiększyła swoją bazę klientów w 2003 r. o ponad 1,2 mln i osiągnęła na koniec ub. r. 5.702 mln klientów (w stosunku do 4.48 mln na koniec 2002 r.). Na uwagę także zasługuje znaczący wzrost udziałów klientów abonamentowych, w większym stopniu korzystających z usług GSM niż użytkownicy prepaid.
Idea pochwaliła się posiadaniem w zeszłym roku około 55% nowych aktywacji na rynku biznesowym. Także oferta IdeaMIX odniosła sukces marketingowy - 200 tys. nowych abonentów w 2003 roku skorzystało z tej oferty, co oznacza ponad trzykrotne przekroczenie planów sprzedaży.
Według prowadzonych badań w miesiącach IX-X 2003 Idea została liderem w intencji zakupu wśród osób nie posiadających jeszcze telefonu komórkowego:
Idea 39%
Era 34%
Plus 18%
Prezes Skrodzki poinformował dziś, że jego firma praktycznie skończyła już budowę sieci GSM osiągając pokrycie siecią Idea na poziomie 99,14% populacji i 92,55% powierzchni kraju. Teraz głównie będą prowadzone prace związane ze zwiększaniem pojemności sieci.
Zdaniem prezesa Skrodzkiego, Grupa TP, ze względu na obwarowania prawne, nie może wykorzystać całego potencjału drzemiącego w konwergencji wspólnej oferty TP i PTK Centertel.
Zarząd Idei przewiduje na ten rok penetrację na poziomie 53 %, w porównaniu do 45 % penetracji w roku ubiegłym.
Nie należy się spodziewać, że w tym roku Centertel zainwestuje w technologię EDGE lub UMTS. Takie plany, ze względu na niedopracowanie tych technologii, nie są raczej brane pod uwagę. Prowadzone są jednak już rozmowy z potencjalnymi dostawcami nowych technologii.
Idea pokazała dziś po raz pierwszy swoje nowe centrum zarządzania siecią. Centrum zostało przeniesione na ulicę Kasprzaka do dawnego budynku firmy Ericsson. W budynku tym znajduje się także jeden z BOK-ów operatora.
Porównanie wyników trzech operatorów komórkowych (dane operatorów, prognozy działu marketingu, prezentacja Dyrekcji Generalnej Spółki)