19 września 2005 Orange zastąpił Ideę, jedną z najlepiej rozpoznawanych na polskim rynku marek telekomunikacyjnych. Dzięki prowadzonej przez kilka lat intensywnej kampanii marketingowej marka ta stała się znana blisko 9 na 10 Polakom. Idea była również najlepiej ocenianym i najchętniej polecanym przez użytkowników operatorem komórkowym w kraju - wynika z raportu „Polski Rynek Telekomunikacyjny 2004/2005” przygotowanego przez zespół analityczny Telecom Team.
Tak powszechna znajomość marki Idea wśród Polaków to efekt szeroko zakrojonych działań marketingowych, których jednym z kluczowych elementów były kampanie reklamowe prowadzone za pośrednictwem m.in. telewizji, radia i prasy. W ten sposób PTK Centertel uplasował się w pierwszej dziesiątce firm przeznaczających największe nakłady na reklamę. Od wprowadzenia na rynek marki Idea Polacy mogli obejrzeć prawie 120 tys. spotów reklamowych wykupionych przez PTK Centertel. Telewizyjna promocja Idei trwała łącznie niemal 700 godzin (gdyby spoty Idei odtwarzać non-stop, trwałoby to ok. 29 dni) i kosztowała, według danych cennikowych, prawie miliard złotych.
Od dłuższego czasu spekulowano o zmianach na polskim rynku telekomunikacyjnym związanych z planowanym re-brandingiem i o tym, która sieć zdecyduje się na to najprędzej - mówi Anna Karczmarczuk, Lider Sektora Rynku Telekomunikacyjnego i IT w TNS OBOP – Idea wiele razy w ostatnich latach była liderem zmian: jako pierwsza zaproponowała darmowe minuty w abonamencie, jednolitą stawkę za połączenia czy ofertę typu mix. Najbliższe miesiące pozwolą ocenić, czy kolejny rewolucyjny ruch również okaże się sukcesem, a Orange sprosta pokładanym w nim nadziejom – dodaje Anna Karczmarczuk.