Prezes sieci Idea, Sławomir Skrodzki, poinformował dziś, że obecnie jego sieć ma 5.1 mln klientów, a do końca roku ich liczba ma wzrosnąć przynajmniej do 5.5 mln. Szacunkowe dane operatora potwierdzają zajęcie przez Ideę drugiej pozycji na rynku pod względem ilości klientów - Plus ma według Idei 4.9 mln klientów, Era 5.6 mln. Według prezesa Skrodzkiego, penetracja telefonii komórkowej w Polsce na koniec roku powinna osiągnąć 44%, co daje wartość minimalnie mniejszą niż ta przewidywana przez analityków banku ING (46.1%). Operator zamierza w tym roku zakończyć rok z pozytywnym wynikiem finansowym netto. Jacek Murawski, dyrektor ds. finansowych Idei mówi, że nawet przy obecnym niesprzyjającym kursie euro prawdopodobieństwo osiągnięcia zysku jest niemal pewne. Przedstawiciele zarządu firmy chwalili się, że ich sieć wyprzedziła w II kw. lidera rynku Erę pod względem ilości aktywacji netto w postpaidzie. Prezes Skrodzki podkreślał, że duża ilość aktywacji nie jest wynikiem wojny cenowej, ale jakości "idealnej" oferty.
Jean-Marc Vignolles, wiceprezes zarządu PTK Centertel potwierdził, że do końca roku sieć Idea uruchomi usługę GPRS w ofercie prepaid. Vignolles podał także, że w czerwcu br.w sieci Idea wysłano 150 tys. wiadomości multimedialnych MMS.
Prezes Skrodzki poinformował, że w najbliższym czasie w Idei nie zostanie wdrożona usługa szybkiej transmisji danych EDGE. Raczej nie należy się również spodziewać szybkiego podpisania umów z operatorami wirtualnymi. Ich propozycje biznesowe są według prezesa Skrodzkiego efektywne finansowo jedynie dla ich autorów.
Według danych Departamentu Planowania Strategicznego TP, w 2003 roku łączne przychody operatorów telefonii komórkowej w Polsce prawdopodobnie przewyższą łączne przychody operatorów telefonii stacjonarnej i wyniosą 4.960 mln PLN.