Prezes TP Marek Józefiak zaprezentował dziś oficjalnie nowych członków zarządu swojej firmy: Pierricka Hamon - wiceprezesa, odpowiedzialnego za kontakty z klientami (w tym Błękitną Linię), sprzedaż i marketing oraz Konrada Kobyleckiego, członka zarządu, który zajmie się informatyką i siecią w TP. Kobylecki był wcześniej szefem IT w PTK Centertel. W zarządzie zmieniła się rola Bruno Duthoit, który odpowiadał za marketing Firmy. Obecnie będzie koordynował działania związane ze strategią, inwestycjami oraz synergią i realizacją projektów w ramach Grupy TP.
Prezes Józefiak poinformował dziś, że TP zakończyła już z sukcesem proces "twardej" restrukturyzacji, polegającej głównie na zwolnieniach pracowników. W latach 2001-2003 redukcja kosztów pracy pozwoliła zaoszczędzić TP 355 mln zł. Prezes powtarzał dziś wielokrotnie, że po zakończeniu głównego etapu restrukturyzacji satysfakcja klientów stała się obecnie głównym celem TP. Firma nie zamierza jednak zaprzestać redukcji kosztów. Zmniejszenie wydatków ma przynieść dalsza integracja w ramach Grupy TP. Józefiak podkreślił, że Grupa TP na pewno nie będzie luźną federacją poszczególnych spółek. Integracja niektórych działów z działami Telekomunikacji Polskiej może dotyczyć także PTK Centertel. Na razie wspólne inicjatywy obu operatorów dotyczą głównie sprzedaży oraz bardzo prostych usług konwergentnych, których rozwój ogranicza otoczenie prawne. Należy mieć nadzieję, że integracja z TP nie zagrozi ogólnej kondycji Idei, która jest jedyną nadzieją całej Grupy TP na utrzymanie lub niewielki wzrost przychodów. Prezes zaprzeczył jakimkolwiek przygotowaniom do zmiany marki Idea na Orange. Józefiak powtórzył, że decyzja o rebrandingu zostanie podjęta w momencie uzyskania pewności, że nowa marka pozwoli odnieść Grupie wymierne korzyści.
TP zmienia się także wewnątrz. Operator będzie wdrażał nową strukturę przedstawioną niedawno przez Grupę France Telecom. TP wdrożyła także program oceny pracowników MBO oraz uzależniła ocenę wszystkich pracowników od poziomu satysfakcji klientów. Józefiak postawił sobie cel wdrożenia w TP kultury korporacyjnej znanej mu wcześniej z PTK Centertel.
Zarząd podtrzymał prognozy sprzedaży usług ADSL na poziomie 460 tys. linii. Obecnie ilość dostępów szerokopasmowych kształtuje się na poziomie 210 tys., więc raczej nie ma szans na zrealizowanie optymistycznych planów. Prezes Józefiak nie odpowiedział na nasze pytanie dotyczące kwestii całkowitego wycofania się z inwestycji w portal internetowy Wirtualna Polska. Prezes powiedział tylko, że dla spółki najważniejsze jest teraz zakończenie trwającego wokół portalu sporu i dopiero wówczas będzie czas na podejmowanie dalszych decyzji co do strategii internetowej TP.
Z dostępu NMT w sieci TP korzysta obecnie 200 tys. osób.