PKO włączył nowe funkcje w swoim asystencie IKO - na razie sam asystent działa tragicznie

Newsy
Opinie: 0
Klienci PKO Banku Polskiego mogą teraz szczegółowo przeanalizować wydatki za pomocą Asystenta głosowego IKO

Klienci PKO mogą bardziej szczegółowo analizować wydatki za pomocą Asystenta głosowego IKO.

Z wcześniejszej, prostszej wersji analizy wydatków i oszczędności za pomocą asystenta klienci skorzystali już ponad 270 tys. razy.

Teraz za pomocą Asystenta głosowego zlecić analizę swoich płatności kartą z podziałem na 6 kategorii i 29 podkategorii. Dzięki temu mogą dokładnie sprawdzić na co i ile wydawali pieniędzy w czasie, o który zapytają.

Kategorie to: „Zakupy”, „Usługi”, „Rozrywka”, „Transport”, „Podróże”, „Zdrowie i uroda” w podziale na 29 podkategorii.

Aby zobaczyć wydatki, które należą do kategorii „Zakupy” wystarczy zapytać „Ile wydaję na zakupy?” lub bardziej szczegółowo np.: „Ile wydaję na żywność?”, „Ile wydaję na ubrania?”, „Ile wydaję na zakupy w Internecie?” (podkategorie: „Produkty spożywcze”, „Odzież i obuwie”, „Zakupy internetowe”, „Elektronika”, „Dom i ogród”, „Prasa i książki”).

Kwoty wydatków w poszczególnych kategoriach i podkategoriach są prezentowane graficznie - w postaci wykresów oraz podsumowania, które Asystent głosowy przekazuje w formie mówionej i tekstowej.

Użytkownik IKO, aby zobaczyć analizę płatności według kategorii, powinien zapytać Asystenta głosowego np. ,,Ile wydałem?”, wybrać opcję „Analiza płatności kartą z podziałem na kategorie” i rodzaj analizy „Ogólna”, a następnie podać okres, za jaki chce zobaczyć analizę wydatków, np. „poprzedni miesiąc”. Po wyświetleniu wyników może też zmienić dane klikając w przycisk „Zmień założenia analizy”, który jest pod wykresem lub mówiąc np.: „Zmień okres”.

Z kolei, aby zobaczyć bardziej szczegółową analizę płatności według podkategorii użytkownik IKO po zadaniu pytania o wydatki i wybraniu opcji „Analiza płatności kartą” jako rodzaj analizy powinien wybrać „Szczegółowa” i podać okres np. „6 miesięcy”, po wyświetleniu wyników także może zmienić założenia analizy. Może też zapytać Asystenta jednym zdaniem np.: „Ile wydałam na paliwo w ostatnich 3 miesiącach?”.

Asystent głosowy działa w aplikacji IKO od ponad dwóch lat. Od momentu uruchomienia do końca 2022 roku przeprowadził już 2,5 mln rozmów z klientami, obecnie jest to 150 tys. dialogów miesięcznie.

Odnotowano w nim też prawie 5 mln wypowiedzi użytkowników.

Na początku rozumiał ponad 70, a obecnie 310 tematów rozmów prowadzonych językiem naturalnym (wystarczy powiedzieć np. „pchnij stówkę do Janka”) i nadal będzie ich przybywać. Asystent ma 920 tys. unikalnych użytkowników.

Przy pomocy Asystenta głosowego można także m.in. zrobić przelew zwykły do odbiorcy zdefiniowanego lub na numer konta, zrobić przelew na telefon, sprawdzić stan konta, przeszukać historię konta, doładować telefon, zapłacić BLIKIEM, spłacić kartę kredytową lub zmienić limity transakcyjne na karcie.

W czasie naszych krótkich testów asystenta głosowego okazuje się jednak, że z jego pomocą niewiele udaje się zrobić. Jego zaawansowanie jest na bardzo podstawowym poziomie. PKO powinno zdecydować się na zakup jakiegoś gotowego rozwiązania AI dostępnego na rynku.

Klienci PKO Banku Polskiego mogą teraz szczegółowo przeanalizować wydatki za pomocą Asystenta głosowego IKO

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: