PKO Bank Polski rozpoczyna współpracę z Euronet Polska. Dzięki porozumieniu obu firm użytkownicy IKO będą mogli wypłacać gotówkę telefonem, bez użycia karty płatniczej, z około 7 tys. bankomatów. IKO będzie zatem dostępne łącznie w prawie 40% wszystkich bankomatów w Polsce.
Techniczne włączenie bankomatów sieci Euronet do systemu IKO odbędzie się w ciągu najbliższych miesięcy.
Po 2 tygodniach od startu z systemu korzysta już aktywnie ponad 10 tysięcy osób. Największym powodzeniem wśród użytkowników cieszą się wypłaty z bankomatów, które stanowią 74% dotychczas dokonanych za pomocą telefonu z IKO transakcji. Druga w kolejności funkcjonalność, z której najczęściej korzystają klienci IKO, to przelewy na numer telefonu (15%), zaś kolejna to płatności w sklepach tradycyjnych i internetowych (11%).
Klienci IKO mogą dokonywać transakcji telefonem komórkowym w kilkunastu tysiącach terminali płatniczych (m.in. w sieci CoffeeHeaven i Costa Coffee, sklepach Venezia, Tatuum, Gatta, Promod i CCC), w prawie 2,7 tys. bankomatów PKO Banku Polskiego, a także w wielu sklepach internetowych.
Do systemu dołączyła niedawno sieć 290 sklepów Media Expert, w których za produkty RTV i AGD można już zapłacić telefonem z aplikacją IKO. Z funkcji „płacę z IKO” można już także skorzystać w około 200 sklepach internetowych Nokaut.pl i serwisie okazji Nokautdnia.pl.
W pierwszej połowie kwietnia rusza kampania reklamowa z udziałem Szymona Majewskiego dotycząca IKO. W telewizji spoty będą emitowane w głównych kanałach oraz w ok. 50 kanałach tematycznych. W internecie kampania będzie obecna zarówno na portalach zasięgowych (Onet, WP, Allegro), jak również na sprofilowanych serwisach technologicznych, studenckich, w sieciach afiliacyjnych i wyszukiwarce Google. Za realizację działań offline odpowiadają DDB i Universal McCann, za realizację działań online: OS3 i Value Media.
Od dawna przyglądamy się trendom, które zmieniają oblicza systemów płatniczych na świecie. Wśród nich są płatności mobilne, które w różnych wariantach zdobywają coraz większą popularność, także w Polsce. Chcemy funkcjonować jako najbardziej innowacyjny operator bankomatów, regularnie wprowadzający do swojej sieci nowe usługi. Teraz przyszła pora na udostępnienie w bankomatach Euronet płatności mobilnych PKO Banku Polskiego - mówi Marek Szafirski, Prezes Zarządu Euronet Polska.
Włączając się w mobilną rewolucję, chcemy być dostępni dla klientów wszędzie tam, gdzie oni tego potrzebują, i w taki sposób, jaki jest dla nich najwygodniejszy. To determinuje otwartość systemu IKO, który przy obecności innych graczy ma ogromną szansę stać się lokalnym, masowym systemem płatności – podkreśla Piotr Alicki, Wiceprezes Zarządu PKO Banku Polskiego odpowiedzialny za obszar informatyki i usług.