PKO BP pochwaliło się, że w październiku przekroczyło już 4 mln aktywnych aplikacji IKO. Klienci logują się już częściej do aplikacji niż do serwisu internetowego.
IKO jest najważniejszym produktem banku i raczej w najbliższym czasie się to nie zmieni.
Bank zamierza wprowadzać do IKO kolejne usługi – są już tam dostępne kredyty, kantor, zakup biletów (1 mln kwartalnie), ubezpieczenia. Większość dodatkowych usług (oprócz kredytów) nie jest specjalnie lukratywna dla banku, ale powoduje utrzymanie klienta w aplikacji bankowej i zwiększa jego wygodę jednego logowania do wielu usług.
IKO jest bardziej popularne od aplikacji mBanku, Santander i ING. Prawdopodobnie PKO jest największym bankiem mobilnym w naszym regionie.
W najbliższym czasie PKO wyłączy wersję IKO dla mobilnego Windowsa. Rynek jest zdominowany przez Androida (82% użytkowników IKO). Użytkownicy iOS (17%) są za to bardzo aktywni.
Klienci PKO dosyć rzadko płacą swoimi telefonami w sklepie (przez HCE). Na razie jest to tylko około 100 tys. transakcji dziennie. Ma to się poprawić po wdrożeniu bliższej współpracy z Mastercardem. Wówczas transakcja w sklepie będzie transakcją identyczną jak kartowa. Będzie też można normalnie płacić aplikacją przez HCE na całym świecie.
Z kodów BLIK korzysta połowa użytkowników aplikacji.
Dział IKO ma w przyszłym roku skupić się na rozwoju aplikacji dla sektora małych i średnich firm.
Zbigniew Jagiełło: mamy już 4 mln aktywnych aplikacji IKO. Jesteśmy świadkami jak IKO staje się ikoną mobilności w Polsce pic.twitter.com/kdgy0dmGsb
— PKO Bank Polski (@PKOBP) October 21, 2019
Michał Macierzyński: Aplikacja mobilna IKO stała się już dla wielu klientów ulubionym kanałem dostępu do banku. Dziennie klienci dokonują 600 tys. transakcji w IKO. Na koniec roku będziemy mieć 4,25 mln aplikacji, co będzie czynić nas największym bankiem mobilnym w regionie. pic.twitter.com/fR8UhlbXET
— PKO Bank Polski (@PKOBP) October 21, 2019
Jesteśmy jednym z założycieli @BLIKmobile - połowa użytkowników IKO aktywnie korzysta z tej metody płatności pic.twitter.com/l6CvcoWh2A
— PKO Bank Polski (@PKOBP) October 21, 2019
Łukasz Kuc o najważniejszych wdrożeniach tego roku: 65% transakcji zakupu i sprzedaży walut w ekantorze nasi klienci realizują w IKO, udział IKO w tych transakcjach walutowych w kanałach cyfrowych ciągle rośnie.
— PKO Bank Polski (@PKOBP) October 21, 2019