PKO Bank Polski udostępnił aplikację IKO dla użytkowników telefonów BlackBerry, Nokii z systemem Symbian, a także innych telefonów umożliwiających instalację aplikacji Java. Aplikację można pobrać korzystając z funkcji w serwisie iPKO.pl, w zakładce IKO: „ZAMAWIAM APLIKACJĘ IKO”. Aplikacje dla posiadaczy telefonów BlackBerry, Nokii z systemem Symbian, a także innych telefonów umożliwiających instalację aplikacji Java są dostępne wyłącznie na stronie Banku. Funkcja zamówienia aplikacji przekierowuje klienta na właściwą lokalizację identyfikowaną na podstawie systemu urządzenia, z którego korzysta.
Dla osób, które nie są klientami PKO Banku Polskiego, a już teraz chciałyby dokonywać wygodnych i szybkich płatności telefonem, Bank przygotował specjalną ofertę Superkonta z IKO. Konto można założyć pomiędzy 11 kwietnia a 15 października br. przez Internet lub w oddziale. Bank nie pobiera opłaty za obsługę i prowadzenie konta jeśli klient aktywuje aplikację IKO (a sama aktywacja, a także korzystanie z płatności mobilnych IKO są również darmowe). Klient może wybrać opcję konta bez karty lub z kartą debetową, za którą również nic nie zapłaci jeśli w każdym miesiącu dokona nią transakcji na minimum 350 złotych. Warunki specjalne oferty obowiązują do 30.06.2014 r., a więcej informacji o produkcie znajduje się na stronie Banku www.pkobp.pl.
W ciągu miesiąca od startu usługi, IKO aktywowało już ponad 12 tysięcy klientów PKO Banku Polskiego. Najchętniej dokonują oni mobilnie wypłaty gotówki z bankomatu (65%). Dużą popularnością cieszą się również przelewy na numer telefonu (19%) oraz płatności telefonem w sklepach tradycyjnych i internetowych (16%). Ogólna wartość transakcji dokonanych telefonami z IKO przekroczyła 1,3 mln zł. 8 na 10 osób korzystających z płatności mobilnych PKO Banku Polskiego to mężczyźni. 85% spośród wszystkich użytkowników IKO stanowią osoby w przedziale wiekowym 21-50, ale płatności telefonem dokonują również seniorzy - najstarszy użytkownik IKO ma 89 lat! Najwięcej klientów płacących telefonami z IKO mieszka w województwach mazowieckim, lubelskim i śląskim, tuż za nimi uplasowały się województwa wielkopolskie, dolnośląskie oraz łódzkie.
Obecnie Klienci IKO mogą dokonywać transakcji telefonem komórkowym w ponad 15 tysiącach terminali płatniczych (m.in. w sieci CoffeeHeaven i Costa Coffee, sklepach Venezia, Tatuum, Gatta, Atlantic, Promod, CCC, Sephora, Douglas, Inglot, Decathlon, Media Expert, Mix Electronics, Meble Black Red White, Kakadu), w prawie 2,7 tys. bankomatów PKO Banku Polskiego, a także w wielu sklepach internetowych. Z każdym tygodniem przybywa punktów, w których można dokonywać transakcji z IKO - najłatwiej znaleźć je w samej aplikacji w telefonie, korzystając z funkcji geolokalizacji. Pod koniec marca PKO Bank Polski rozpoczął współpracę z firmą Euronet Polska - największym niezależnym operatorem sieci bankomatów. Dzięki temu użytkownicy IKO będą mogli wypłacać gotówkę telefonem łącznie z około 7 tys. bankomatów PKO Banku Polskiego i Euronet znajdujących się w bardzo dogodnych i atrakcyjnych lokalizacjach.
11 kwietnia rusza kampania reklamowa IKO z udziałem Szymona Majewskiego, która potrwa do 10 maja. W telewizji spoty będą emitowane w głównych kanałach oraz w ok. 50 kanałach tematycznych. W internecie kampania będzie obecna zarówno na portalach zasięgowych (Onet, WP, Allegro), jak również na sprofilowanych serwisach technologicznych, studenckich, w sieciach afiliacyjnych i wyszukiwarce Google. Za realizację działań offline odpowiadają DDB i Universal McCann, za realizację działań online: OS3 i Value Media.
PKO Bank Polski udostępnił aplikację IKO dla użytkowników telefonów BlackBerry, Nokii z systemem Symbian, a także innych telefonów umożliwiających instalację aplikacji Java.