Liczba unikalnych użytkowników bankowości mobilnej, którzy w IV kwartale 2016 roku przynajmniej raz zalogowali się do konta w PKO Banku Polskim z poziomu urządzenia mobilnego, zbliżyła się do rekordowego poziomu 2 milionów. Klienci korzystają na swoich telefonach zarówno z aplikacji IKO, jak i mobilnego serwisu iPKO oraz jego pełnej wersji. 37 proc. z tej liczby stanowią właśnie użytkownicy IKO (wzrost o 29 pp. kw./kw.).
Spodziewamy się, że na koniec 2017 roku z urządzeń mobilnych będzie się logować około 2,5 miliona osób w kwartale – mówi Michał Macierzyński, zastępca dyrektora Centrum Bankowości Mobilnej i Internetowej w PKO Banku Polskim.
Rośnie też liczba osób, które aktywują IKO na swoich telefonach - w grudniu PKO Bank Polski informował o przekroczeniu miliona aktywacji aplikacji IKO. Spośród użytkowników IKO ponad 2 proc. osób korzysta z dostępu do Banku wyłącznie za pośrednictwem aplikacji mobilnej.
PKO Bank Polski wprowadził pod koniec 2016 roku po raz pierwszy na polskim rynku możliwość dokonywania mobilnych wpłat gotówki na numer telefonu powiązany z aplikacją IKO za pomocą kodów BLIK.