INEA - 20 tys. FTTH i 27 tys. usług mobilnych

Newsy
Opinie: 0

Jeśli lubisz nasze newsy to polub także nasz profil na Facebooku - KLIKNIJ TUTAJ

10 proc. abonentów INEA (20 tys. gniazdek) korzysta z usług świadczonych przy wykorzystaniu światłowodu doprowadzonego bezpośrednio do mieszkania (FTTH). W przyszłym roku spółka planuje podwoić liczbę gospodarstw domowych z FTTH.

INEA ma klientów FTTH od 2010 roku. Na końcu 2013 roku spółka obsługiwała w tej technologii ok. 7,5 tys. klientów. W ciągu 2014 roku liczba ta wzrosła blisko trzykrotnie – do 20 tys. klientów indywidualnych. To 10 proc. bazy abonentów operatora i znaczący udział w łącznej liczbie abonentów FTTH w Polsce. Pod koniec ubiegłego roku ich liczba w naszym kraju była szacowana na 77 tys. (dane FTTH Council). Jednocześnie w 2014 roku zasięg INEA FTTH zwiększył się z 48 tys. gospodarstw domowych na początku roku do 68 tys. na jego końcu. Poza klientami indywidualnymi INEA świadczy usługi przy wykorzystaniu światłowodów dla 13,5 tys. klientów biznesowych w Wielkopolsce.

Obecny zasięg INEA to blisko 390 tys. gospodarstw domowych w Wielkopolsce, z czego 68 tys. to zasięg sieci FTTH. W przyszłym roku zasięg INEA wzrośnie o 100 tys. gospodarstw domowych do około 0.5 mln.

W 2010 roku INEA była drugą siecią kablową w Polsce, która zaoferowała mobilne usługi głosowe i trzecią, która udostępniała pakiet czterech usług telekomunikacyjnych dla całej rodziny. Od 2010 roku w swoim portfolio operator oferuje usługi mobile voice i internet. Do dziś pozyskał 24 tys. abonentów usług mobilnych, którzy korzystają z 27 tys. usług mobilnych – w tym 22 tys. z Internetu oraz ok. 5 tys. z telefonii. Oznacza to, iż więcej niż co dziesiąty klient INEA zamawia w pakiecie usługi mobilne jako uzupełnienie usług świadczonych stacjonarnie. INEA od tego roku do świadczenia usług mobilnych wykorzystuje sieć PLAY. Wcześniej była to sieć Orange.

Zasięg INEA to obecnie 390 tys. gospodarstw domowych i ponad 1000 miejscowości w Wielkopolsce.

Liczba Abonentów INEA to ponad 200 tys. gospodarstw domowych i firm w tym:
- telewizji – ponad 150 tys., w tym aż 85 proc. to widzowie telewizji cyfrowej
- Internetu – 129 tys.
- telefonii stacjonarnej – 62 tys.
- Internetu mobilnego – 22 tys.
- telefonii komórkowej - 5 tys.
- usług biznesowych – 13,5 tys.

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: