Inea jednostronnie zmieniła klientom umowy - musi zwrócić pieniądze

Newsy
Opinie: 1

Inea zobowiązała się do zwrotu swoim klientom nienależnie naliczonych opłat – to wynik decyzji UOKiK. Aktualni klienci mają miesiąc na zgłoszenie się do spółki po bezprawnie pobrane opłaty, natomiast byli abonenci - trzy miesiące.

W czerwcu 2015 roku UOKiK wszczęło postępowanie  w sprawie stosowania przez spółkę praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów. Sygnały o potencjalnych nieprawidłowościach zgłosił Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Poznaniu.

Postępowanie wykazało że operator na przełomie 2014 i 2015 roku dwukrotnie jednostronnie zmienił umowy, podwyższając miesięczne opłaty za internet i telewizję.  Podwyżki w wysokości od 0,9 do 7,5 zł dotyczyły zarówno  kontraktów zawartych na czas oznaczony, jak i bezterminowych.

Aby dokonanie przez przedsiębiorcę jednostronnej zmiany warunków umowy było prawidłowe, konieczne jest zawarcie w jej treści odpowiedniej klauzuli modyfikacyjnej. Klauzula powinna jasno i precyzyjnie wskazywać, w jakich sytuacjach możliwe będzie wprowadzenie takiej zmiany w umowie. Co ważne, w przypadku umów zawartych na czas oznaczony, jednostronna modyfikacja nie powinna (poza przypadkami o wyjątkowym charakterze, niezależnymi od przedsiębiorcy) dotyczyć istotnych elementów umowy (np. ceny). Konsument, zawierając umowę na czas oznaczony, ma prawo do realizacji umowy na niezmienionych warunkach do końca ustalonego czasu jej obowiązywania.

W związku z tym, że spółka zobowiązała się do zwrotu bezprawnie pobranych opłat, UOKiK przyjął zaproponowane przez Inea rozwiązania, umożliwiające  szybkie usunięcie niekorzystnych praktyk.

Spółka ma obowiązek poinformować aktualnych klientów o decyzji UOKiK poprzez indywidualnie skierowane komunikaty, natomiast swoich byłych abonentów poprzez ogłoszenie na stronie www.inea.pl.

Aby móc skorzystać z możliwości otrzymania zwrotu nadpłaconych środków, konsumenci muszą skontaktować się z Inea telefonicznie lub e-mailowo  - aktualni abonenci w ciągu miesiąca, byli w terminie trzech miesięcy od daty opublikowania decyzji na stronie internetowej spółki.

Inea ma obowiązek przekazania informacji o stopniu realizacji zobowiązania w ciągu 8 miesięcy od uprawomocnienia się decyzji.

 

Materiały dodatkowe:

Opinie:

Opinie archiwalne (1):

Komentuj

Komentarze / 1

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    otd pisze: 2016-10-05 17:25
    Dziwne, ze plusa/cp nikt za to nie sciga. Wcisneli chmure za 12zl/miesiac bez poinformowania, ze taka usluge zalaczyli. Ale to pewnie dlatego, ze zebaty zarzadca byl
    3

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: