Każdego dnia prawie 700 osób zamawia kartę Maestro zbliżeniową wydawaną do konta osobistego w ING Banku Śląskim. W przeciągu niespełna dwóch tygodni od wprowadzenia jej do oferty banku taką kartę zamówiło już ponad 5 tysięcy klientów.
"ING Bank Śląski wprowadził do swej oferty kartę Maestro zbliżeniową 9 marca br. Nasi klienci docenili wygodę, prostotę, ale także bezpieczeństwo transakcji kartami zbliżeniowymi. W tym roku spodziewamy się wydać 80 tys. takich kart, ale liczba 5 tysięcy złożonych wniosków po 9 dniach świadczy, że zainteresowanie może być nawet większe" - powiedział Roman Jędrkowiak, dyrektor ING Banku odpowiedzialny za marketing.
W odróżnieniu od standardowych transakcji stykowych, transakcje zbliżeniowe nie wymagają włożenia karty z chipem do terminala lub przeciągnięcia paska magnetycznego. Nie wymagają też potwierdzenia transakcji kodem PIN czy podpisem. Wystarczy zbliżyć kartę do czytnika. Karta zbliżeniowa ING umożliwia dokonywanie transakcji w sklepach i punktach oznaczonych logo Maestro Paypass - są to obecnie Coffee Heaven, Empik, a także McDonalds i Multinkino. W Polsce transakcje zbliżeniowe są dokonywane do wysokości 50 zł.