Initiative Media mógł zaniżyć ceny zakupu czasu TV dla Idei

Newsy
Żródło: Media i Marketing
Opinie: 11

Budżet mediowy, szacowany na ok. 100 mln. zł, operatora sieci komórkowej PTK Centertel przypadł agencji Initiative Media, która w ostatnim etapie przetargu pokonała dom mediowy MediaCom Warszawa. Pierwotna lista zaproszonych agencji obejmowała jeszcze Optimum Media OMD oraz Mediaedge:CIA.

Iwona Kossmann, dyrektor marketingu PTK Centertel, powiedziała, że IM wygrał, ponieważ wykazał postawę prokliencką, zorientowaną na potrzeby marketingowe i finansowe Centertela. Zaproponował doświadczony, w pełni dyspozycyjny zespół profesjonalistów, zaoferował atrakcyjny koszt dotarcia w mediach, a także zaprezentował trafną strategie mediową, w pełni odpowiadającą wymaganiom PTK Centertel. Do tej pory firma samodzielnie kupowała i planowała media. Decyzja o wyborze agencji mediowej podyktowana była, jak twierdzi Kossmann, chęcią poprawienia jakości zakupu mediów oraz polepszenia kosztów dotarcia. Kossmann nie ujawniła wysokości budżetu mediowego przewidzianego na ten rok. Ocenia się, że jest to kwota ok. 100 mln zł. Na zakup TV ma przypaść mniej więcej połowa tej sumy.

Nieoficjalnie mówi się, że oferta Initiative Media była najatrakcyjniejsza w zakresie ceny zakupu czasu TV. IM zadeklarował, czego firma ta ani Centertel nie potwierdzają, koszt dotarcia w przypadku TVN na poziomie 800-900 zł, a w przypadku TVP na poziomie 1100-1200 zł. Centertel do tej pory płacił prawdopodobnie co najmniej dwukrotnie więcej za czas antenowy w obu tych stacjach.

Piotr Tyborowicz, dyrektor biura reklamy TVN, powiedział, że IM, przygotowując ofertę dla Centertela nie konsultował z TVN cen zakupu czasu TV dla tego klienta. Nie ujawnił również, ile do tej pory Centertel płacił za jeden GRP w reprezentowanej przez niego stacji. Powiedział, że TVN dopiero odbędzie oficjalne spotkanie z Centertelem i agencją mediową, podczas którego będą negocjowane warunki współpracy.

"Biuro Reklamy TVP nie uzgadniało z IM cen, po jakich jest w stanie sprzedawać czas reklamowy Centertelowi" - powiedział Włodzimierz Ławniczak, dyrektor Biura Reklamy TVP. Jednocześnie dodał, że dotarła do niego pogłoska, iż TVP rzekomo zamierza sprzedawać czas reklamowy Centertelowi po ok. 1200 zł. "Jest to nieprawda. Ceny reklam w TVP są znacznie, znacznie wyższe, dotyczy to wszystkich klientów" - podkreślił.

Nieoficjalnie mówi się, że TVN i TVP są zaniepokojone propozycją IM złożoną Centertelowi i niewykluczone, że wspólnie przygotują strategię negocjacji z IM.

IM oraz Magna Global Polska - struktura buyingowa reprezentująca IM, Uniwersal, McCann i PanMedia Western - odmówiły komentarza na temat przetargu i przygotowanej przez siebie oferty.

Rynek reklamy jest zaniepokojony. "To zahacza o ustawę o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji" - mówi jeden z rozmówców proszący o anonimowość. "Jeżeli stacje nie zgodzą się na tak niskie ceny, a Centertel zdecyduje się skorzystać z nierealnej oferty IM, to firma ta będzie musiała dopłacać z własnej kieszeni, aby wyrównać koszt zakupu. Z kolei, jeżeli Centertel zgodzi się zaakceptować wyższe ceny stacji to przetarg ten budzi wątpliwości". Iwona Kossmann powiedziała, że wszystkie pogłoski o niezwykle atrakcyjnej ofercie IM są nieprawdziwe.

Opinie:

Opinie archiwalne (11):

Komentuj

Komentarze / 11

Dodaj komentarz

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: