Pion klientów biznesowych Orange uczestniczy w projekcie usługi Inteligentnego Systemu Ratunkowego (ISR). ISR został zaprezentowany oficjalnie dziś w Warszawie. Projekt jest prowadzony przez firmę Keratronik, Securitas, Siemens, Orange, Subaru oraz Allianz. Firmy te deklarują jednak chęć współpracy z kolejnymi partnerami - głównie importerami innych marek oraz pozostałymi ubezpieczycielami. Projekty tego typu są zalecane przez dyrektywę unijną.
System ISR będzie montowany seryjnie w samochodach Subaru. System w opcji dla innych marek będzie dostępny z instalacją i rocznym abonamentem w cenie około 1300 zł. W kolejnych latach jego utrzymanie ma kosztować rocznie około 250 zł. Instalacja systemu gwarantuje duże zniżki przy ubezpieczaniu pojazdu.
Opis Inteligentnego Systemu Ratunkowego
Kiedy ma miejsce wypadek drogowy, sprawą najważniejszą dla ratowania życia lub zmniejszenia skutków obrażeń jest szybkość zorganizowania służb ratowniczych. Inteligentny System Ratunkowy (ISR) może radykalnie zmniejszyć czas reakcji tych służb. Zgłoszenie sytuacji awaryjnej w systemie realizowane jest automatycznie, wskutek wyzwolenia znajdujących się w pojeździe czujników wykrywających wystąpienie wypadku. Informacja z pojazdu przesyłana jest dzięki usługom sieci GSM – Orange, zapewniającej niemal nieograniczony zasięg, do stale funkcjonującego Centrum Monitoringu Securitas. Dyżurujący operatorzy otrzymują natychmiast sygnał alarmu, zawierający informacje o czasie i miejscu wypadku (wyjątkowo precyzyjnym, dzięki użyciu w systemie najsprawniejszych, pracujących w technologii SiRF III, odbiorników GPS), opis alarmującego pojazdu oraz dane jego użytkownika, umożliwiające zweryfikowanie zdarzenia i rozpoczęcie odpowiednich czynności – powiadomienie właściwych służb ratowniczych i organizację pomocy. Użytkownik systemu ma możliwość dokonania u operatora systemu subskrypcji dodatkowych usług, takich jak zabezpieczenie antykradzieżowe pojazdu, obejmujące reakcję agencji ochrony na próbę odholowania pojazdu lub czynności poszukiwawcze w przypadku kradzieży.
Cechy techniczne ISR
określanie lokalizacji (pozycji geograficznej) z maksymalnym błędem nie przekraczającym 10m
detekcja i przekaz informacji o zaistnieniu przeciążeń wskazujących na zaistnienie wypadku drogowego
pomiar i rejestracja napięcia zasilania w pojeździe;– detekcja i przekaz alarmu o próbie nieautoryzowanego odholowania zaparkowanego pojazdu
rejestracja i zdalna sygnalizacja zaniku zasilania głównego– transmisja sygnału NMEA przez interfejs Bluetooth (do podłączenia nawigacji)
natychmiastowy przekaz danych w chwili zaistnienia zdarzenia/alarmu