Jeśli lubisz nasze newsy to polub także nasz profil na Facebooku - KLIKNIJ TUTAJ
Gemius porównał udziały producentów sprzętu (smartfony i tablety) podczas korzystania z mobilnego internetu w Polsce. Badanie zostało przeprowadzone w listopadzie 2014 r. Wyniki porównano z listopadem 2013 r.
Jak pokazuje listopadowy pomiar ruchu na stronach WWW, prowadzony przez firmę Gemius, różnica w udziale w ruchu internetowym między Samsungiem i Apple wynosi ponad 5 punktów procentowych. Łącznie z urządzeń tych dwóch czołowych producentów urządzeń mobilnych pochodzi prawie 60 proc. odsłon w polskiej sieci (29 proc. Samsung i 27 proc. Apple). W porównaniu do listopada 2013 roku Samsung zanotował niemal 7-proc. wzrost (z 30 proc. do 32 proc.), a Apple 16-proc. spadek (spadek z 32 proc. do 27 proc.).
Na trzecim miejscu pod względem udziału w ruchu internetowym jest Sony (ponad 10 proc. odsłon w sieci pochodzi z urządzeń tego producenta). Porównując dane z listopada 2014 z analogicznym okresem w 2013 roku, możemy zaobserwować, że internauci coraz częściej wykorzystują urządzenia mobilne tej firmy do przeglądania stron WWW (wzrost udziału w ruchu internetowym wzrósł o 38 proc.). Wzrost odnotował także HTC (z 5 proc. do ponad 7 proc.) oraz Lenovo (z 0,9 proc. do blisko 2 proc). Natomiast producenci, których tablety i smartfony tracą na popularności to Nokia (9 proc. ruchu w sieci), Asus (1,4 proc.), Alcatel i Prestigio (poniżej 1 proc.) oraz ZTE (poniżej 0,5 proc.).
Dane pokazują, że internauci łączą się z siecią także za pomocą urządzeń mobilnych polskiego producenta, firmy GoClever. Pochodzi z nich 0,15 proc. ruchu na stronach WWW (rok temu było to 0,09 proc.).
Dane pochodzą z badania ruchu na stronach WWW (gemiusTraffic).