Można już zamawiać internet satelitarny Starlink w Polsce.
Na razie prędkość transmisji danych będzie się wahać od 50 Mb/s do 150 Mb/s. Będzie ona wzrastać wraz z rozwojem usługi.
Co to jest Starlink Beta?
W trakcie ulepszania systemu Starlink w programie beta użytkownicy mogą spodziewać się, że w ciągu najbliższych kilku miesięcy w większości lokalizacji, prędkość transmisji danych będzie się wahać od 50 Mb/s do 150 Mb/s, a opóźnienie od 20 ms do 40 ms. Będą też krótkie okresy braku łączności.
Gdy wystrzelimy więcej satelitów, zainstalujemy więcej stacji naziemnych i ulepszymy nasze oprogramowanie sieciowe, prędkość transmisji danych, opóźnienia i czas działania ulegną znacznej poprawie.
Czy teraz w programie Starlink Beta są limity danych?
Obecnie nie ma limitów danych w programie Starlink Beta.
Co zawiera zestaw Starlink?
Zestaw Starlink zawiera wszystko, czego potrzeba aby połączyć się z Internetem, w tym antenę Starlink, router Wi-Fi, zasilacz, kable i statyw montażowy.
Statyw montażowy służy do instalacji na poziomie gruntu lub do konfiguracji szybkiego startu w celu przetestowania połączenia internetowego. Użytkownicy, którzy potrzebują instalacji na dachu, mogą kupić uchwyty dachowe po zalogowaniu się na swoje konto.
Dlaczego do korzystania z usługi Starlink potrzebne jest czyste „pole widzenia”?
Gdyby można było zobaczyć połączenie między satelitą Starlink a anteną Starlink, wyglądałoby jak pojedyncza wiązka między dwoma obiektami. Gdy satelita się porusza, również porusza się ta wiązka.
Obszar, w którym porusza się ta wiązka, to „pole widzenia”. Jeśli jakikolwiek obiekt, taki jak drzewo, komin, słup itp., zakłóci ścieżkę wiązki, nawet na chwilę, przerwie to Twój dostęp do Internetu.
Na wczesnym etapie świadczenia tej usługi wymagane pole niezakłóconego widzenia to stożek 100 stopni wokół środka czaszy anteny (po przechyleniu) przy minimalnym uniesieniu o 25 stopni. Niektóre przeszkody są gorsze od innych. Przeszkody nisko na niebie powodują więcej przerw w dostawie internetu, ponieważ satelity częściej znajdują się w tym obszarze nieba.
Najlepsza wskazówka, jakiej możemy udzielić, to instalacja anteny Starlink najwyżej, jak to możliwe, gdzie jest to bezpieczne, oraz z najbardziej otwartym widokiem nieba. Użytkownicy, którzy mieszkają w okolicy z wieloma wysokimi drzewami, budynkami itp., mogą okazać sie nieodpowiednimi kandydatami na użytkowników usługi Starlink na jej wczesnym etapie. Jednak w miarę instalacji coraz większej liczby satelitów na orbicie, ograniczenia pola widzenia będą się zmniejszać, umożliwiając korzystanie z tej usługi przez coraz większą liczbę użytkowników z różnymi przeszkodami w bliskim polu widzenia.
Większość ludzi nie ocenia dokładnie pola widzenia swojej anteny Starlink. Aby zapewnić sobie możliwie najlepszą jakość usługi, przed instalacją pobierz aplikację Starlink, aby ocenić pole widzenia w wybranym miejscu instalacji.
Mieszkam w apartamentowcu – czy mogę korzystać ze Starlinka?
Tak, są klienci Starlink, którzy mieszkają w apartamentowcach, kamienicach i innych budynkach wielorodzinnych i z powodzeniem zainstalowali Starlink (np. z boku budynku, na balkonie, dachu, trawniku itp.). Przed zamówieniem Starlinka zalecamy współpracę z właścicielem i sąsiadami w celu znalezienia odpowiedniego miejsca instalacji na zewnątrz, z wyraźnym polem widzenia, co jest ważne dla utrzymania połączenia między satelitami a anteną Starlink. Możesz pobrać aplikację Starlink, aby sprawdzić, czy nie ma żadnych przeszkód zasłaniających antenie Starlink widok nieba. Zauważ, że Starlink zazwyczaj skieruje się na północ na półkuli północnej i na południe na półkuli południowej.
Złożyłem(-am) zamówienie, ale nie dostałem(-am) e-maila z potwierdzeniem. Jak mogę uzyskać dostęp do swojego konta?
Możliwe, że przy składaniu zamówienia podałeś(-aś) nieprawidłowy adres e-mail. Aby uzyskać dostęp do swojego konta Starlink, kliknij „Zablokowane?” na stronie logowania Starlink. Aby uzyskać dostęp do strony logowania, odwiedź starlink.com i wybierz „Zaloguj się” z menu w prawym górnym rogu.
Kiedy otrzymam mój Starlink?
Po złożeniu zamówienia zostanie podany szacowany termin wysyłki w e-mailu z potwierdzeniem, które możesz również wyświetlić na stronie swojego konta. Zazwyczaj wysyłamy zestawy Starlink w ciągu 2 tygodni. Jeśli składasz zamówienie lub dokonujesz wpłaty z okolicy, w której nie mamy jeszcze zasięgu, otrzymasz e-mail, kiedy usługa stanie się tam dostępna, i wtedy będziesz móc zaktualizować szczegóły wysyłki, usługi lub rozliczeń oraz anulować zamówienie.
Gdzie należy zainstalować Starlink?
Jeśli antena Starlink nie jest najwyższym obiektem w zasięgu wzroku w miejscu instalacji, pobierz aplikację Starlink, aby przed instalacją upewnić się, że nic nie zakłóci jej pola widzenia. To ważne, ponieważ nawet małe przeszkody (pojedyncze drzewo, słup itp.) mogą zakłócić usługę.
Większość użytkowników nie ocenia dokładnie pola widzenia swojej anteny Starlink. Aby zapewnić sobie możliwie najlepszą jakość usługi, przed instalacją pobierz aplikację Starlink, za pomocą ktorej aby ocenić pole widzenia w wybranym miejscu instalacji.
Jak pobrać aplikację Starlink?
Ze swojego urządzenia mobilnego pobierz aplikację Starlink, korzystając z właściwego linku:
Skąd mam wiedzieć, czy potrzebuję montażu na dachu?
Przed instalacją pobierz aplikację Starlink, aby ocenić pole widzenia w wybranym miejscu instalacji. Jeśli nie możesz znaleźć niezakłóconego pola widzenia z poziomu gruntu, rozważ instalację na dachu. Na swoim koncie możesz zakupić uchwyty do montażu na dachu.
Czy mogę anulować zamówienie?
Tak, możesz w każdej chwili anulować swoje zamówienie na Portalu Konta Klienta. Nie ma żadnych umów i możesz zwrócić swój zestaw Starlink w ciągu 30 dni od wysyłki i uzyskać zwrot pełnej płatności za sprzęt, jeśli uznasz, że ta usługa nie jest dla Ciebie odpowiednia.
Czy mogę otrzymać zwrot swojej wpłaty?
Tak, możesz zainicjować zwrot wpłaty, logując się do Portalu Konta Klienta i żądając zwrotu.
Czy mogę zmienić adres usługi?
Z usługi Starlink można korzystać wyłącznie pod adresem usługi podanym przy rejestracji na Starlink.com. Jeśli chcesz zmienić adres usługi, możesz sprawdzić na stronie swojego konta, czy usługa jest dostępna w tej nowej lokalizacji. Jeśli jest, możesz zaktualizować swój adres usługi i korzystać z anteny w nowej lokalizacji. Jeśli usługa nie jest jeszcze dostępna w nowej lokalizacji, możesz złożyć zamówienie w przedsprzedaży z nowym adresem e-mail w nowej lokalizacji.
Czy mogę korzystać ze Starlinka w podróży lub przenieść go pod inny adres?
Satelity Starlink są zaprogramowane do wysyłania Internetu do poszczególnych użytkowników w wyznaczonym obszarze na ziemi. Ten wyznaczony obszar nazywany jest komórką.
Twój Starlink jest przypisany do jednej komórki. Jeśli przeniesiesz swój Starlink poza przypisaną mu komórkę, żaden satelita nie będzie zaprogramowany do obsługi Twojego Starlinka i nie uzyskasz połączenia z Internetem. Wynika to z ograniczeń geometrycznych, a nie z arbitralnego geofencingu.
Mieszkam w okolicy, gdzie padają ulewne deszcze, obfite opady śniegu lub wieje silny wiatr – czy mimo to mogę korzystać ze Starlinka?
Twój Starlink wykryje i stopi śnieg, który pada bezpośrednio na jego powierzchnię, jednakże śnieg gromadzący się wokół niego może zakłócać pole widzenia. Zalecamy instalację anteny Starlink w miejscu, w którym nie gromadzi się śnieg i żadne inne przeszkody nie zakłócają jego pola widzenia. Ulewny deszcz lub silny wiatr mogą również wpływać na satelitarne połączenie z Internetem, spowalniać jego prędkość lub powodować sporadyczne przerwy w dostawie.
Mieszkam w okolicy z częstymi piorunami – czy mimo to mogę używać Starlinka?
Starlink spełnia wymagania amerykańskiego Krajowego Kodu Elektrycznego (NEC) dotyczące uziemienia i jest wyposażony w niezbędną ochronę odgromową. Jednak każdy użytkownik, który mieszka na terenie z częstymi wyładowaniami atmosferycznymi, powinien przed użyciem Starlinka zainstalować odpowiednią ochronę odgromową zgodnie z lokalnymi przepisami.