Choć globalna sprzedaż smartfonów w 2022 r. spadła o 12% r/r to światowa sprzedaż smartfonów premium (cena hurtowa ≥ 600 USD) wzrosła o 1% r/r.
To pozwoliło temu segmentowi cenowemu na zwiększenie swojego udziału do 55% całkowitych przychodów z globalnego rynku smartfonów.
Segment premium zdobył także ponad jedną piątą całkowitej globalnej sprzedaży smartfonów w sztukach.
Istnieje kilka przyczyn tego wzrostu. Pomimo trudnych warunków rynkowych w 2022 roku, konsumenci zamożni byli bardziej odporni na trudności makroekonomiczne niż klienci kupujący produkty z niższej półki. W efekcie sprzedaż na rynku premium wzrosła, a spadła w segmencie podstawowym i średnim. Ponadto, w miarę jak smartfony stają się coraz ważniejsze w ich życiu, ludzie są gotowi wydawać więcej na swoje urządzenia i zachować je na dłużej. Jest to również jeden z powodów, dla których w 2022 r. segment cenowy 1000 USD i więcej rósł najszybciej (38% r/r).